onsdag 7 november 2012

G som i...

Grep/gaffel...

Vi bor ju på landet och vad kännetecknar ett lantbruk bättre än en grep/högaffel!

Just den här har ju hängt med ända sedan... Ja, jag vet inte hur länge, länge är det iaf. Och vad den använts till har väl mest med hö och gödsel med mera att göra. (märks det att jag egentligen är en stadstjej???)

Idag är lantbruket nedlagt och för oss funkar den främst som dörrstopp! Tycker den är snygg iaf, med sin historia och sitt symboliska värde!

Och vad passar också väldigt bra på en G-dag om inte....

Go-frukost!
Lchf-plättar med lingongrädde!!!
Hur gott som helst och att den kunde avnjutas i lugn och ro med levande ljus och den lokala dagstidningen gjorde frukosten än godare!

Dessutom vann ju Obama fyra nya år åt sitt folk och för resten av världen! Kunde det bli en mer Go-dag än så???

Nu ska jag hoppa in i sista inlämningsuppgiften på kursen innan mitt nya jobb börjar! (ett tag kvar men ledig från plugg iaf)

Hoppas ni alla får en super dag ni också! Ikväll är det zumba!

Ni ser, det dyker upp mer och mer go-saker idag hela tiden!

Solen skiner också, när hände det senast????

Ha det!

3 kommentarer:

  1. Underbart fantastiskt att Obama vann!

    Högaffel har jag aldrig använt, men har heller aldrig bott på landet, inte ens när jag bodde i Arvika!;-)

    Lchf-plättar är supergott, försökte mig på lchf för ett tag sen men min kropp gillade det inte, gick inte ner ett gram! Så jag gick med i viktklubben istället i mitten av september och sedan dess gått ner nästan 7kg. Passade mig bättre att kunna äta det jag vill och istället hålla koll på kalorierna. Vet att när jag åt lchf gillade jag inte heller godis efter ett tag, åt bara 70% choklad lite då och då men inget hände ju för mig. Det är visst så att det inte funkar för alla!

    Ha en fortsatt fin dag!!:-)

    SvaraRadera
  2. Härligt att Obama vann :) jasså du är en stadstjej? men du trivs bra på landet förstår jag :) hoppas din dag blir bra å ta hand om dig // kramen

    SvaraRadera
  3. Högaffel har man använt ett par gånger som barn när man vara på lantstället och hächa hö, åkte hölass med arbetshästarna Dockan & pärla..det är fina minnen det

    och en Gofika är aldrig fel

    Kram Kajsa

    SvaraRadera