söndag 3 februari 2013

Träningen...

Har inte legat på is eller prioriterats bort även om mycket annat fått stå tillbaka den sista tiden.

Löpbandet hemma gick ju sönder och under tiden det väntades på reservdelar så började jag träna på simhallens gym. Snacka om skillnad på löpband! Då bestämde jag mig också så idag är jag stolt ägare till ett årskort på stans största?bästa? gym, Hälsokompaniet!
Och träningen är bestämd till 4 dagar i veckan. Vissa justeringar kommer att göras i kost, en näringsterapeut har kontaktats och om 3 månader ska det bokas tid med en personlig tränare!

Hittills har jag hunnit med några löppass kombinerat med styrkepass. Under tiden löppasset var trasigt så kördes det hårt på zumban vilket är nåt av det roligaste jag vet men det ger mig inte det som jag just nu är ute efter och det gick snabbt att tappa det jag börjat bygga upp med löpningen under den här tiden. På simhallen får man max springa 20 min och eftersom jag inte är nån sprinter så hinner jag inte 5 km på den tiden utan hamnade på 3 km och tappade därmed 2 km. Nu håller jag på att bygga upp löpningen igen. Började på 3 km och det har varit blandade känslor. Mest tristess. Det har känts mer långtråkigt än fysiskt jobbigt och jag gav mig därför efter 3 och därefter styrka 30 min. Nu idag gick löpningen hur bra som helst och jag kunde nog ha kört betydligt längre men eftersom det var första passet som kändes så gött sen avbrottet så ville jag inte pressa mig tillbaka till tristess utan slutade på topp med 4,5 km på 30 min. Avslutade med 30 min styrka i easylinen!!!

Mina mål med träningen nu är:
1. att utveckla och förbättra löpningen.
2. att få igång förbränningen och få till en viktnedgång som sedan starten av lchf för 1,5 år sedan verkat omöjligt.
3. att forma och strama upp kroppen. Bli av med de där "gravid- och viktminsknings påsarna" som hänger och slänger på lite väl valda ställen på kroppen...

Så nu vet ni hur läget ligger!

Städning- NEJ!

Träning- JA!

Livet i ett nötskal!

3 kommentarer:

  1. Det låter som mycket bra mål tycker jag!
    Oj vad du tränar!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Här är det tyvärr nej till både träning och städning... Men i veckan är jag på tjänsteresa och bor på lagom avstånd från där jag ska jobba, så då ska jag nog få till några promenader i alla fall, alltid något...

    SvaraRadera
  3. Vad bra att du kommit igång! Och personlig tränare med! Inte illa! :)

    SvaraRadera