måndag 29 april 2013

Justin Bieber

Det har väl inte undgått någon att Justin varit i Sverige.
Tre konserter och vi var med på en av dem.

Veckan började med att Jesper inte alls ville gå längre. Han tycker det har varit jobbigt med gliringar och kritik för att han gillar Justin eftersom det bara är små-tjejer som ska gilla honom. Men bara vi kommit iväg till Stockholm så släppte mycket av dessa känslor och vi försökte peppa honom så gott vi kunde och i onsdags var det så dags att gå på konsert. Eftersom jag är så otroligt pinsam så hade jag fått förhållningsregler, inte dansa inte sjunga! Han struntade lyckligtvis i dessa regler bara vi var på plats vilket var skönt. Lite svårt att sitta stilla och tyst har jag ju när det kommer till musik och konserter. Och det kändes som om mina moves uppskattades!

Konserten inleddes med en väntan... En lång väntan... Då får man ros sig på annat sätt... Fota till exempel... Vilket i sig inte är vare sig kul eller med bra resultat på en iPhone men vad gör man inte...

Vi var på plats kl 19.
19.45 kom förbandet in, ett gäng över hypade små-killar som antagligen blivit uttagna från nån tävling eller liknande. Och de trodde nog att de var huvudnumret på konserten. Åtminstone tyckte de det själva... Vet inte om de fick medhåll nånstans men de lever nog länge på sin egen hybris... De sjöng fyra låtar. Sen blev det tyst igen... Länge...

Kl 21.00 händer det dock saker.
Nedräkning tio minuter.
En stor Believe skylt och en liten pojke träder fram! För hur stor han nu än är som en stjärna, som ett fenomen, så slår det mig när han står där framme på scenen och tusentals människor fullkomligt exploderar i ett lyckorus, att det är en liten pojke. En otroligt charmig men ödmjuk kille. Han tar precis det han behöver sv publiken och ger minst dubbelt tillbaka. Han är såklart medveten om kaoset och hysterin men jag tycker han sköter det bra. Han spelar på sina texter, på smöret, men inte på de tjejer som just nu skulle kunna offra sin egen mamma för att få en minut själv med honom...

Det är en bra konsert.
Lite smörigt i mitten men det är väl det han lever på. Men i up-tempo låtarna är det drag och det är häftigt att stå med alla dessa tusentals människor inne på Globen och ryckas med!

Jesper var otroligt nöjd efteråt och det var även jag!

Nu hoppas vi på fler tillfällen att gå på konsert. Mitt första tillfälle blir till sommaren och en utomhuskonsert med Gyllene Tider...

Undrar om det blir samma hysteri då????




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar