onsdag 3 april 2013

Baksidan...

Ja, gubbens baksida är väl betydligt bättre att titta på än renoveringens baksida.

Hur glad och förväntansfull man än är inför och under en renovering så verkligen avskyr jag konsekvenserna av det.

Byggdamm. Flisor. Papp. Skräp. Paket. Verktyg. Spån. Trångt. Provisoriskt. Mm mm... Den här gången sprids dammet och spånet gladeligen runt av barn och gubbar som springer ut och in hela dagarna eftersom alla har lov. Bad maken att hjälpa till med att försöka göra det svårt för dammet och spånet att ta sig in genom att ställa sågen en bit bort från huset och det område som vi alla rör oss runt hela tiden... Mmm... Fick jag lite mumlande till svars... Förr har vi gjort då stora projekt, eller så sent på året så att sågen fått stå inomhus eller på soldäcket för att underlätta arbetet. Men nu är det ett lagom stort projekt, ljusa kvällar och inte så kallt ute så sågen kunde lätt flyttas en bit bort. För er som inte ser ordentligt kan jag berätta att ja, det är sågen ni ser placerad precis utanför ytterdörren! Och ja, han sågar där, eller med en vanlig hand-såg mot räcket!!! Så... Dammet och spånet finns alltså nu överallt!

Ja det låter som ett jädra i-lands problem gnäll, och det är det, men jag gillar det inte ändå...!

Men nu är vi på G iaf och för varje dag är vi en dag närmare slutet!

Det är bara att bita ihop.
"Vill man vara fin får man lida pin!"
Det gäller kanske renovering också...

Jag blir iaf riktigt nöjd med resultatet och det ska bli så gött att slippa behöva stirra på den halvt avdragna tapeten som täckt trapphuset det sista året!

Tusen tack älskling för allt jobb och slit du lägger ner för att din familj ska få det bästa!!! Du är min idol, alla gånger!!!!



















3 kommentarer:

  1. Håller med dig men man får se fram o då blir det ju fint :) duktig man du har ...ha en skön kväll kramen

    SvaraRadera
  2. Nej, fy för det där stöket när man är mitt i renoveringen. Tur att det blir så fint när det är klart!

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blir. Och wow vilken mysig altan :) Kram

    SvaraRadera