torsdag 2 maj 2013

Real Life- märkesvärde

Veckans Real Life handlar om märken och dess värden!


Hur som helst vad tycker ni?
- Köper du märkes-varor eller de mer ekonomiska?
- Finns det vissa varor som du alltid köper av ett visst märke?
- Är de värda sina priser, märkesvarorna?
- Finns det varor som inte levt upp till dina förväntningar?
- Och finns det varor som levt upp till, och kanske till och med överaskat dig, mer än du förväntat?


Det där med värden är något som jag aldrig riktigt fått kläm på. När jag var yngre ville jag ju gärna ha alla trendiga klädesmärken och skor, men då hade jag inte pengarna till det. Nu när man har pengar eller förmågan att spara ihop dem så har jag inte samma intresse för att vara trendig utan satsar mer på funktion, bekvämlighet och såklart också utseendet.

Förr köpte jag alltid märkes-solglasögon, Gucci. Numer funkar H/m's brillor utmärkt.

Jag är inte vare sig pryl- eller märkes biten. Men... Jag tror ofta att man kan få vad man betalar för. Dock inte alltid!!!!

Det område som jag nog helst skulle vilja kunna lägga pengar på så är det mat. Och det är även där vi lägger mest pengar. På bra mat. Inte så ekologiskt och närproducerat som jag egentligen vill men... Just inom mat är märken viktigare än märken på kläder och skor.

Men... Inte alltid som sagt. Jag köper alltid Ica basic kyckling och går just nu runt i mina vita skinn converse och jag älskar dem...

Annars är vi ganska "noga" med vissa teknik prylar, andra inte. Noga med visst smink, annat inte... Osv osv osv... Inget mönster att följa alltså...

Något jag inte tummar på dock är mina nya Asics gel! Kosta vad de kosta vill, ett måste på fossingarna! Men det är ju lätt att vara kaxig nu då jag fick köpa dem efter rea, kampanj och presentkort för en otroligt liten summa!

Och stämpeln i baken på både man och barn tummar jag inte heller på!
Det spelar ingen roll vilken märkning de går under så är de alltid med på min inköpslista!

3 kommentarer:

  1. Det finns vissa märken som är värda sin vikt i guld.

    Sammanställningen ligger ute:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/may/sammanstallning-av-real-life-markesvarde-2.html

    Tack för att du var med ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Mat är nog det jag är mest noga med oxå... har tyvärr läst "den hemlige kocken" ;)

    SvaraRadera