fredag 17 augusti 2012

Hösten

Jag ÄLSKAR hösten! Har alltid gjort och kommer alltid att göra, så det spelar ingen roll hur underbart härlig jag anser sommaren vara, hösten är nåt speciellt! Hösten och jag har en speciell relation. Det är lite som en första kärlek.

Varje sommar får jag panik över hur fort tiden går och hur fort sommaren går. Men bara man fixat övergången där så börjar jag längta...

Längtar efter hösten, alla färger, alla dofter.

Längtar efter rutiner, efter vardag och efter det normala.

Längtar efter serier, filmer och underhållningsprogram.

Längtar efter lagom mörker, lagom kyla, tända ljus och rödvin.

Längtar efter fredagsmys med barnen(tacos ofta), söndagsmys med maken (en god köttbit) och onsdagsmys med mig själv.

Längtar efter de fallna löven, en oklippbar gräsmatta och daggvåt mark och älgarna.

Idag, på första fredagen efter makens första arbetsvecka så kom hösten... Inledningen på hösten... Inte höst så som ni förknippar den, utan början på min höst.

Det har börjat bli kyligt på natten/morgonen. Daggen ligger kvar länge. Fredagsmyset med tacos gjorde entré. Mörkret kommer snabbare för var kväll. Nästan så jag kände ett sug av rödvin(det vita håller nog nån vecka till...) rutinerna börjar befästas hos oss alla-klockan är inte längre 9 när vi vaknar utan 7.30... Och älgen, imorse stod den där, höstens första älg och åt våra plommon!!!(missade kortet på den eftersom J var snäll och skrek bort den!!!)

Hösten är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar