onsdag 29 augusti 2012

Krokodiler

Inatt har jag tänkt sova skönt! Gärna ensam i sängen, ja maken ligger väl där också, men jag menar fri från krokodiler!!!

Det är nämligen så att vi haft fulla sängen med krokodiler inatt. Åtminstone om man ska tro på den minste sonen, lille E!

Visst, han började för ett par veckor sen visa tecken på att han var mörkrädd. Men det fixade vi med nattlampor!
Sen efter det kom spökena, det kan vi tacka den lille storebror'n Vicke V för! Han älskar att berätta för sin lillebror var de är och ATT de är... Bara en sån sak... Vicke V är ju den störste för lille E, det är ju liksom Vicke V som är hela världen för lille E så självklart var det lite tröstlöst ibland att försöka förklara att det inte finns några spöken...

Nu är det tydligen konkreta och faktiska djur som gäller, såna som faktiskt finns i verkligheten och som är lite svårare att förklara bort. Till och med en sån simpel sak kan man tycka, som att visa att krokodiler INTE ligger i sängen och ska bita oss, är förskräckligt svårt när en tvååring gett sig sjutton på att så är fallet! Så inatt har jag inte bara jagat krokodiler och tvååringen i min egen säng, jag har även jagat stöd/hjälp från min djupt sovande make (som burit upp tvååringen, tack för den!!!!) OCH jagat min sömn, för den liksom la benen på ryggen och stack så fort den kunde...

Så inatt tänkte jag försöka sova skönt. Och att sova skönt innebär:

1. Ingen krokodiljakt i sängen

2. Ingen jakt på en tvååring som kryper runt, bokstavligt talat, över hela mitt ansikte i flera timmar, fullkomligt övertygad att det är det enda säkra stället undan alla krokodilerna!!!!!!!!! Alltså jag skämtar inte, över hela mitt ANSIKTE!!! Och bara där... Vid minsta försök att lägga honom bredvid mig så har han sugit sig fast som en blodigel, eller en bläckfisk! Fasen, det är ju JAG som borde vara rädd för vattendjur i sängen!!!

3. Ingen snarkande karl som liksom inte gör saken bättre genom att, vid min rop på hjälp nångång efter nån timme, vaknar lite sådär halvt och mummlar till nåt om krokodiler och gör tvååringen än mer säker att sängen är full i krokodiler!!!!

Nej, inatt tänkte jag satsa på att få sova ostört!!!

Tips?????



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar