söndag 9 december 2012

5 kilometer!

Jag chansade och drog igång löpbandet idag igen för att kompensera den missade 1.5 km igår.

Idag fick det bättre.
5 km på 32 min.
Sakta men säkert så minskar tiden. Men jag har nog tänkt mig att strunta i att lyckas på under 30 min och istället satsa på att komma längre än 5 km...

Vet inte vad som hänt med löpbandet men det är definitivt nåt som gått galet med det och ska kontakta Attract imorgon för att få svar. Nu är det inte bara displayen jag tänker på utan även själva löpytan som idag kändes bucklig och skev i låg/promenad hastighet...

Och en rolig överraskning fick jag idag då även maken tog sig ett löppass på bandet. Har tjatat på honom i några år nu att vi ska börja träna ihop men det har varit trögt!

Nu verkar vi vara en bit på väg kanske. Svärfar har fixat julklapp som kommer att öka våra chanser och även maken har börjat planera inför det så jag är hoppfull! Att träna tillsammans sägs ju även vara bra gör både det ens och det andra så ;-)
Däremot vet jag att jag behöver stöttning och coachning och där kan vi nog hjälpa varann!

Så mitt i-lands problem då..
Ska jag satsa på ett gymkort som är billigt och innefattar personlig träning. Men inga grupp-pass som jag tycker om!
Och då behöva köpa till ett terminskort på zumban som också kostar en del med risk för att inte bli fullt utnyttjat?

Eller ska jag satsa på ett kort på ett annat gym som har både och även om inte alltid passen passar min smak, man kanske inte får plats och att jag inte gillar konceptet med datorer och bokningar där... Men som kommer kosta nästan lika mkt som de andra två korten ihop???

Eller bara satsa på svärfars lösning som visserligen blir gratis för oss, med risk för att inte heller få plats pga mycket begränsat utrymme och ingen personlig service överhuvudtaget??? Och sen lägga till zumban???

Fattar ni vilka problem jag har idag alltså???
Känns till och med pinsamt att skriva om det kom jag på... Men men, nu är det gjort och nu ska jag och maken fixa namnsdags-fin-middag till mig! Tack svärfar för att du kom ihåg mig och därmed påminde maken!

Ha en fin kväll!!!

6 kommentarer:

  1. Grattis ANNA!! vad är det för lösning på träning pappa har?? Jag har inga råd om vad du ska göra men försöker tänka att den bästa träningen är den som blir av.. Ha det i åtanke så kanske det är lättare att välja? Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Jag är så imponerad av din ihärdighet med träningen! Nu har jag tänkt mig börja träna i drygt ett år, men jag kommer aldrig igång... Det är ju både dyrt och tråkigt...

    SvaraRadera
  3. Gör det du tycker känns som det blir roligast :)
    Men vad var pappas förslag? Kul att du är så laddad för träning. Själv är det många årsedan jag tränade och då i form av simning. Gym är för instängt för mig...men rör ju mig mycket på gården ;)
    Kul att du trivs på nya jobbet!
    Ha det gott och kör försiktigt ;)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Det vore ju toppen med gemensam träning, har ni fått barnvaktshjälp? Jag måste nystarta igen, men det är ju kul när man väl gör det så det blir nog bra! Kanske ni får något träningsbidrag på jobbet som kan hjälpa dig i beslutet?

    SvaraRadera
  5. Hihi även små problem kan vara nog så viktiga i stunden.

    Vad duktig du är med träningen! Själv körde jag appen Runkeeper innan snön kom. Den var både rolig och peppande.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Här kommer ett litet sent grattis på nna dagen..hoppas namsdagsmiddagen blev god och lyckat

    Kram Kajsa

    SvaraRadera