torsdag 27 december 2012

Hejsan hoppsan!

Det har varit en lugn helg för våran del.
Erik inledde ju julledigheten med att ha feber. Trots detta kom julen och julfirande. Först med makens syster med familj, sedan uppesittarkväll med maken och Jesper (det sämsta på många år-Bingolotto alltså-jag gav upp kl 22 och fixade klapparna istället) och sedan den nya traditionen med julafton hemma hos oss ihop med barnens alla mor- och farföräldrar... Jättelyckat!!!

Under julafton höll sig febern borta bara för att slå tillbaka på natten och sedan dess har den hållit i sig på de två små barnen. Jesper har åkt till Sthlm för fortsatt julfirande och vi håller tummarna för att han klarar sig...

Annars gör vi inte så mycket under dagarna... Ligger i sängen, ligger i soffan, pysslar och spelar spel, testat de nya snowracerna tills alla krafter tog slut, försökt kolla på film (jag och maken) men fått springa skytteltrafik mellan barnen och tröstat och kramat...

Skulle ringa vårdcentralen idag men vi sov ända tills 9.30 så då var telefontiden slut...

Löpbandet lyser med sin frånvaro men efter ett mindre utbrott här nu på morgonen så tror jag min PT vaknade till liv igen efter julen och har planerat in löpning eller skidor för mig idag... Vi får väl se... Helst vill jag bara sitta i soffan och dricka glögg och se på bra tv/film.. Det senare verkar dock kört, är det bara jag eller är det nån mer som anser julens tv-tablå vara under all kritik, värsta på många år, det med...

Vi har iaf en het kille här som under håller oss när orken tillåter... Maken hoppas dock att de snart börjar lära sig en ny repertoar på dagis då våra öron får nåt nytt att lyssna på...

"- hejsan hoppsan, fallellallejaaaaa,
Näj julen kommej ska vajenda unge vaja gla......"

Snart väntas besök från mormor och jag hoppas barnen är tillräckligt pigga för en tur i snön...

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar