lördag 8 december 2012

Helg!

Första veckan på jobbet är gjord och jag trivs otroligt bra, både med kollegor och uppgifter. Jobbet var betydligt mer än jag hade kunnat ana och arbetsuppgifterna betydligt mer spännande.

Det jag hade koll på innan var väl främst konsument-delen. Att vara Konsumentrådgivare i kommunen motsvarade mina förväntningar, även om det visade sig vara större, roligare och mer utmanande än jag trodde innan.

Men det var den andra delen av jobbet som överraskade mig mest!
Att jobba som Budget- och Skuldrådgivare lät i börjar lite svårt och grått om man kan säga så, men nu efter första veckan, när jag fått vara med och gått bredvid och fått insyn i den delen kan jag säga att det är den delen som för mig personligen kommer att ge mig mest! Och som ger arbetet mer liv, innehåll och betydelse! Och jag är så glad för att jag har fått chansen att ta del av detta. Inför nästa år finns också en del nya uppdrag och projekt påtänkta inom vår verksamhet som dessutom kommer att kunna lyfta arbetet vidare och ge oss ytterligare utmaningar och detta ser jag mycket fram emot.

Men nu är det helg! En riktig vinterhelg. Snön har kommit, kylan har kommit och med detta även lite ljus!

Började dagen med ett löppass. Det gick sådär kan jag säga. Efter precis 3,5 km kraschade löpbandet! Typ! Alla knappar och displayen slutade fungera... Och eftersom knapparna slutade gick det inte att få stopp, sänka eller höja hastigheten. Det gick heller inte att se hur mycket längre tiden gick eller hur mkt distansen ökade... Det gick däremot att stänga sv, med nödstoppet! Nu i efterhand insåg jag väl att jag kunde fortsatt kuta i 10 min så hade jag kommit till mina 5 km men det är lätt att va efterklok så jag hoppade av och stretchade istället. Men är det inte förbaskat typiskt???? Precis när löpningen börjat bli som en naturlig del av vardagen... Ska kontakta Attract sen och höra vad de säger, annars får jag ta mig en riktig funderare över det där med gymmet igen...

Idag är det meningen att vi ska fixa till lite julbak osv med ungarna, men just nu vette tusan om jag orkar genomföra det som läget är... Sedan frukost har nämligen ungarna, alla tre, visat sig från deras absolut bästa sida! De bråkar, tjatar, slåss, skriker, gnäller, grinar, säger elaka saker, buttas, bråkar om saker mm mm mm... De har inte varit vänner med varandra en enda minut!!!!! Sedan drygt 45 min är de ute, trodde pulka och snön skulle kyla ner dem men, ICKE!!!

Nu står en unge och skriker ute att han är trött!!!!

Mmmmm det kanske är dagens i-lands problem, men om den ungen som just nu står och skriker där ute valde att sova lite på morgonen istället för att gå upp och väcka hela huset kl 5.40 så kanske han skulle slippa stå där ute och vråla nu!!!

Jag vet inte, det kanske bara är min åsikt men...

Ha en fin lördag!







2 kommentarer: