söndag 16 december 2012

En fullspäckad helg!

I fredags åkte alla barnen hem till mormor och morfar för att sova över och på lördagen gå på badhuset! Vi fick ett nytt inslag på badhuset här under hösten, med bubbelpool och en piratvik. Det är lite skämmigt att erkänna att vi inte varit där än, jag och Per, med barnen, men å andra sidan var vi inte där innan heller. Men nu har vi bestämt att vi visst ska börja åka till badhuset med juvelerna. Det är uppenbarligen ingen av min eller Pers favoritsysselsättningar, men det är våra barns så hädanefter ska det offras för deras skull. Och så eftersom farfar också fixat kort på badhuset så kan vi passa på att träna i gymmet och farfar roa barnen i bassängen!

Blev bjudna på adventsfika av grabbarna och mormor igår som också bjudit in farmor och Svein samt farfar. Mysigt värre. Kalaset avslutades med ett rejält snökrig!!!

Eftersom vi var ensamma igår så orkade vi inte hålla oss undan de där projekten som vi lovat att inte röra förrän en bit efter nyår... Nu är iaf trappen målad med ett första lager färg, så så gick det med det!!!! Det drabbade inte barnen iaf eftersom de var på badhuset med mormor!

Idag blev det snökrig, snögubbsbygge och ljuslykta!

Ett löppass på 5 km på precis 30 min blev det också! Så nu är det gjort. Check!!! Nu är det väl snart dags att satsa på längre distanser än på kortare tider... Målet är ju en mil innan vårruset i maj. Det borde väl gå tycker jag...

Om jag tycker det är kul än???
Nej! Men jag tycker det är förbaskat gött efteråt och än är det bara den känslan jag är ute efter... Men jag håller inte längre på att dö när jag ser löpskorna så det är väl positivt...

Och vem vet, det kanske blir ett par nya skor i vår...

Ha en go söndag!!!













5 kommentarer:

  1. Kan du skicka över lite träningsenergi till mig genom cyberrymden, skulle behöva det. Fy vad lat jag blivit..... Skönt när man kan bocka av saker från to do listan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Vilket roligt litet snökrig och snöggubbe och lykta blev så fina...härligt

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  3. Vilken fin helg! Och penseln kom med tidigare än planerat ;)
    Fint blev det säkert :)
    Vackert med snökonstverk, jag fick en snölykta i söndags med utanför bron.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Låter som en riktigt bra helg, både för dig och för familjen!

    SvaraRadera
  5. härliga bilder :) önskar dig en hel mysig fredag kramen

    SvaraRadera