torsdag 3 januari 2013

Årets första vecka...

Idag tog den slut, julen!
Oavsett hur stor jul- och nyårsnörd jag än är så är jag allt annat än långsint och i onsdagskväll åkte alla julsaker och julgranen ut! Kvar finns nu endast gardinerna och ljusslingan ute på balkongen och jag tycker det är sååå gött!!!

I helgen har vi lite jubileum! Det är vår förlovningsdagen, på nåt konstigt litet sätt. Egentligen så förlovade vi oss på julafton för 5 år sen, men jag hann inte få min ring tills dess och när den tillslut kom i mellandagarna och vi hade kunnat nyttja nyår till förlovningen, ja då hade de gjort ringen i helt fel storlek så jag fick den inte på långa vägar över knölen/vecket på fingret så jag fick lämna in den till en smed för att göra den större. Men, den kom tillslut, lagom till trettondagsafton och då hade vi biljetter till Wallmans så passade på att fira förlovningen då. För mig var det ju nytt med förlovningen och ringen, Per hade varit förlovad OCH haft sin ring på i drygt två veckor redan. Men firande blev det och tack vare en faster till mig så blev vi även uppmärksammade av Wallmans-gänget och firade av hela salongen! Precis sånt som min make älskar!!!! Öhhh-NOT! Haha...

Make och barn har varit lediga hela veckan, jag har jobbat tre dagar. Undrar hur lätt det blir att vända för dem nu till veckan... eller vända behövs ju inte. de lägger sig sen några dagar enligt deras vanliga tid... men, de sover till 8-9 varje morgon, och då har Per fått väcka dem! och snart är det dagis, upp kl 6 och vägra sova middag på dagis... ohhh vad jag längtar....

Fick ett återbesök hos läkarn igår för nya prover då ett av proven kommit bort och inte gick att hitta! Och det var egentligen bara det provet jag ville ha svar på.. Jaja, mot 1 borttappat blodprov tog de igår 6 nya! Har aldrig varit bra på matte-ekvationer men den som får fram lösningen på den kan ju höra av sig! De prover som jag frågade om att få ta, som gällde blodfetter mm på grund av min lchf-kost var perfekta! Så, det känns gött att också vara en av dem som motbevisar alla skeptiker. Efter 1,5 år är mina värden exemplariska!!!! Synd bara att jag inte vill äta... Dessutom körde sköterskan nålen rakt igenom armen så jag är blå, svullen och har skitont!! Hjälpte inte mot min nål-rädsla!

Har äntligen fått tummen ur och bokar vår slottsweekend nu. Det blir Thorskogsslott på vår bröllopsdag. Kunde nog inte bli bättre än så!

Just det ja, sista fredagen före skola/dagis verkar det som om sjukdom är tillbaka igen. Viktor kom upp inatt till oss, het som en kamin och snorig. Dessutom verkade Jesper också varm igår och med hosta och snorig... Där får vi avvakta och se vad som händer... Han ska ju ha kompis över på övernattning ikväll så...

Ha en go lördag!
Själv har jag tänkt mig iväg på Ikea, med en gubbe som inte vill, med minst en febrigt barn, och en son som vägrar affärer!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar