lördag 29 september 2012

36 grader...

Ja, det var det i grekland idag. 37 i Italien. Men där är inte jag. Långt ifrån. Flera hundra mil faktiskt. Drygt 4 timmar med flyg. Jag sitter naturligtvis i kalla Sverige där temperaturen nu är nere på typ 7 grader. Och rutorna på altanen börjar börjar isas och immas igen. Va fan! Det är ju bara en skillnad på nästan 30 grader. Det kommer jag väl att fixa. Även om det bara är början... Det vet ju både jag och alla andra som envisas med att bo här i kalla Norden. Men ändå så envisas jag varenda höst med att försöka inbilla mig att det kommer att bli bättre, i år kommer det att bli bättre. Men det blir bara värre. Varje år blir vintern värre. Ja, nu beror det ju på hur man ser på vintern men eftersom jag verkligen inte gillar nästan ett dugg med vintern så blir det ju knappast bättre med tiden...
Jag är en riktig frysare, det har jag alltid varit. Jag fryser och blir genomkall efter bara några minuter. Och det spelar ingen roll om jag köpt kläder och skor på bergvik, intersport eller naturkompaniet. Jag fryser! Så även om det är en fröjd för ögat att se och höra barnen i pulkabacken eller i skridskorinken så är det banne mig ingen fröjd för min kropp att stå där och kolla.

Jaja, för att värma upp oss lite ska vi ikväll knalla över till en av grannfamiljerna och dela lite vin och skvaller med varann. Våra små söner ringde in sig själva till mormor och morfar och den störste har en kompis över på natt-playdate så ikväll är det bara jag och gubben så då ska jag väl byta ut gnället mot goset... Eller???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar