onsdag 5 september 2012

Att tvätta

Trodde inte det fanns så mkt att skriva om tvätt och tvättstugor men det verkar liksom att ämnet aldrig blir uttömt.

Hemma tvättar jag minst en maskin om dagen, oftast fler.
Vilket är tjusningen med att vara många i familjen, där nästa hälften är lortgrisar, och samtidigt träna mycket.

Men å andra sidan så känns det ju gött att veta att vi alla är rena och snygga när vi börjar dagen, även om det har en tendens att snabbt förändras.

Men det var inte det jag skulle berätta idag ju, nej, jag tänkte bara visa lite skillnader i mängden tvätt... Nu har jag inte tagit nån bild på våra andras tvätthögar den här gången, deg känns som om ni sett dem redan, utan nu ska ni bara få se makens tvätthög efter en veckas användning.

Det är två högar, den ena innehåller hans arbetströjor, den andra är nog bara underkläder och en tröja!

Detta kan man ju dra olika slutsatser av. En slutsats och som även är sann är ju att han går i arbetskläder dygnet runt, vardag som helg. Och hur tröjan hamnade i tvätthögen är helt enkelt för att jag glömde bort att lägga den i högen efter att jag tvättat den efter vår semester i somras, för då hade han, trot eller ej, inga arbetskläder med sig....

Tänk om vi alla hade haft det så!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar