lördag 15 september 2012

Klockan 5.00

Nu har jag gått upp kl 5 två helger i rad. Visserligen för goda viktiga ich intressanta saker (idag kan dock intresset diskuteras på mer än ett sätt).

Kl 6 satt vi i bilen hela familjen plus barnens mormor på väg till Göteborg.

Mormors skulle träffa sin moster och vi andra skulle på årets upplaga av Monster Jam. Arenan var såklart gamla Ullevi. Det var första gången, åtminstone för mig, på Ullevi oavsett evenemang, och därmed även med Monster Jam. Vi har dock varit på Monster Jam förut, då i Globen, och alla säger (de säger) att det är mkt bättre på Ullevi, utomhus och större arena där bilarna kan hoppa båda högre och längre.

Det var slutsålt. Det var fullsatt.

Och jag tror jag är den enda som gick ifrån arenan och kände "-jaha..."

Visst, det är underhållning. Det är monstertruckar. Det är hopp och vurpor. Det är fart och en ljudnivå utan dess like. Det är stort. Det osar olja, bensin eller diesel, jag känner ingen skillnad...

Men... Men, jag tycker det är lite flatigt. Lite platt. Lite töntigt... Jag viskar det sista... Men det är vad jag tycker...

Jag är dock nöjd ändå. Det var allas mina fyra älsklingars födelsedagspresenter som vi idag då upplevde. Och jag tror alla fyra grabbar var nöjda, även om två av dem efter ett tag gav upp och återhämtade lite sömn...

Det var i alla fall en utflykt som hade allt en utflykt ska ha.

Fikapauser. Kisspauser. Spännande upplevelse 1 (pit-party). långpromenad. Blodsockerdimpar. Magknip. Snålblåst. Tjat om godis. Tjat om souvenirer. Upplevelse 2. Sömn. För lite kläder. Fikapaus. Godis. Kyla. Trasiga ben. Sockerkickar. Törst. Hemresa i kolsvarta natten.

Det har varit en bra dag!

Men snälla... Väck mig inte 5 imorgon!!! Inte heller nästa helg!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar