lördag 1 september 2012

Vanesak

Jag VET att jag tjatar om tjatar om den här poolen... Och jag vet att det varit ömsom ris och ömsom ros angående bygget. Jag har ju alltid velat ha en pool men jag vet ju nu i efterhand att jag inte alltid har velat bygga en pool. jag tror ju att saker och ting som man ska bygga med mera, ja de liksom bara byggs upp av sig självt på nåt vis... Eller jag fattar ju att nån måste bygga det och att denna nån då oftast är maken, även om jag är en fruktansvärt bra medhjälpare!!! Men jag har noll tidsuppfattning! Det spelar ingen roll nu efter 5 års renoverande, jag vet ändå inte hur lång tid saker tar oavsett om vi snackar skruva i en skruv eller bygga en hel pool!

Men jag vet att årets projekt med poolbyggandet kommer att få ödesdigra konsekvenser för vårt fortsatta renoverande...

Det vill säga att vid väder som innebär att man i framtiden kan ligga i en solsäng vid sidan av poolen så kommer all annan renovering eller fixande i trädgården att helt utebli och stanna av fullständigt!!!

Det här med poolen och solsängar är absolut nåt vi här hemma kan komma att bli vana vid, inklusive maken efter egen utsago!!!

Så, lite staket och insynsskydd att fixa till våren så är nästa sommar räddad!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar