söndag 9 september 2012

Liten, större och störst

Åhhh vad jag ångrar mig att jag inte tog kort på våra tidigare rum, det hade gjort det här inlägget så mycket bättre... Nu blir det liksom platt men ni får väl testa er fantasi och försöka föreställa er hur det varit...

Vi checkade in på Connect Hotel Arlanda sent igår. Rummet var högst 5 kvadratmeter stort, och detta är utan överdrift! I rummet fanns en 120 säng, en dubbel-garderob, ett hotell-skrivbord med stol och nåt annat tjafs i hörnet. Sängen stod som i en alkov innanför badrummet och garderoben, och, den gick INTE att gå runt!

I detta stora rum skulle alltså jag och A (typ 70+) dela rum! Så blev det inte. A ville byta rum, och det protesterade jag inte emot.

Vi fick då rummet bredvid. Dubbelt så stort, två sammansatta enkelsängar med fritt utrymme runt om och en stor terass. Kändes lite bättre.

När vi kommer fram till hotellet i Finland vet vi att det är ett nytt dubbelrum som väntar så vi är lite spända nere i receptionen. A är så spänd att hon vill byta rum innan hon ens sett det nya rummet! Det är fullbokat.

Vi tar våra "nycklar" och åker upp till femte våningen. Jag går mot rum 520 och A går mot.... Rum 503!!! Vi har alltså fått nycklar till olika rum. Och inte nog med det, det är nycklar till varsitt dubbelrum!

Tjoho!!!!

Dessa rum är hur fina dom helst. Sängarna är stora. Kuddarna är stora. Rummet är stort.

Och det är mitt!!!! Bara mitt!!!!

Sov gott!

Ps. Kom på nu när jag skulle posta inlägget och bifoga bilder att jag glömde ta kort på det sista rummet också. Men ok, jag är konsekvent iaf! Och om ni inte har förstått det än så var det ett luxuöst rum!!!! D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar