söndag 30 september 2012

Ytterligare en...

... Helg har passerat.
I fredags med lite varierat utbud. Badminton. Pizza. Rivning av vägg. Mm. Mm.

Vi fortsatte med den nya traditionen att få barnen att sitta uppe med oss och kolla på Dobidoo. Den äldste sonen pep snabbt iväg och det blev åter bara de två små kvar. Vi kom ner i soffan precis till start, bäddade ner barnen och precis som vanligt så tar det ett par minuter in i programmet innan Erik är överallt! Och tyst är han knappast heller. I vanliga fall brukar det vara jag eller maken som efter drygt halva programmet ber om att få bära upp dem till sängarna, men nu var det Viktor som efter ett par minuter rafsar ihop sina sovgrejer och vänder sig mot mig:

"- snällö mamma, kan du bärö öpp mä te mi säng så ja får sövö. Han där tänker junte höllö tyst ännå han!!!"

Och han sa det med sån uppgivenhet samtidigt som det kändes som om han faktiskt tyckte det var rätt gött att inte längre tvingas ligga kvar därnere. Självklart bar jag upp honom, hittade Erik ståendes på huvudet i soffan när jag kom tillbaka ner och bad maken att ta med den minsta sonen upp. Efter lite uppmaningar till den lille så försvann även han upp. Och de somnade nästan innan maken hann ner igen.

Igår var vi uppe med tuppen. Det var Tramp, loppis, fika, lunch, loppis, lämna barn, renovering, elda skräp, slipning av lampetter och vin med grannarna som gällde.
Och en dag av tacksamhet.
Våra små hade ringt in sig själva till mina föräldrar. Lille E skulle dit och;
"- äta lite, sjunga en sång, busa och sova emellan dem!"
Och det fick han ju...

Idag har det varit segt. Äldste sonen drabbad av virus. Och maken drabbad av nåt annat tydligen. Lång blev startsträckan på soffan men sen hann vi med en del trots allt. Framförallt ett inredningsparty från Zelected by House!!!

Nu sover alla barnen gött efter helgen. Maken snarkar mindre gött bredvid. Och frågan är om inte jag med ska släcka lampan och ladda batterierna inför en vecka av mammaledighet?
Jo, jag tror jag gör det!

Sov gott på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar