onsdag 26 september 2012

Projekt

Min man fick ju för sig i våras att han skulle vara säsongsarbetare. Vet inte om det var ett definitivt beslut eller om det bara gällde för i år eftersom han visste vad som väntade på utsidan, i trädgården. Men efter maj var det renoveringsstopp på alla projekt inomhus, oavsett om de påbörjats eller inte.

Nu anser jag hösten vara kommen och då borde ju säsongsarbetaren börja avveckla och ta sig in på insidan huset eller? Kanske till och med fortsätta de påbörjade eller planerade projekten...

Har hintat honom emellanåt men inte sett nåt resultat. Men så idag, direkt efter middagen, då händer det. Kofot och såg bars in. Skräppåse och sopskyffel bars upp.

Man vågar ju inte hoppas för mycket men ett leende lyckades ändå leta sig fram och spridas över mitt ansikte. Mannen uppfattade dessa signaler och att jag alltså trodde att hall-projektet var igång.

Det var det!!! En stor gubbe ritades på väggen till pappas-skräp-och-bygg-rum som det så fint har hetat sen i våras.

Men nu ska det byggas om! Välkommen älskade hall. Välkommen älskade förvaring. Välkommen älskade skrivbord.

Slänger in lite för bilder, vi är ju enormt dåliga på det, men nu hann jag med att ta några och så hoppas jag kunna uppvisa det slutgiltiga resultatet så småningom. Eller slutgiltigt lär det knappast vara, det finns nog alltid saker att trixa med även i en hall men..

2 kommentarer:

  1. Eeeee inkluderas även gången in till grabbarna i renoveringen av arbetsrummet??? Ska bli spännande att få se vad ni hittar på!! Bilder tack- kom ihåg mig på distans!! Sara

    SvaraRadera
  2. Njae, enligt Per så inkluderas det inte, men om vi lämnar det så som det ser ut nu så kommer det ju absolut inte att passa in (och jag måste ju bli av med den hemska blåa väggen)!! :-)

    SvaraRadera