söndag 24 mars 2013

Att tycka olika...

Att man kan tycka olika och ändå komma undan med det någorlunda smidigt i en demokrati så som Sverige är ju en oerhörd frihet och något helt fantastiskt!

Att min man däremot tycker en sak och tvingar oss andra att tycka likadant, eller bara ignorerar att vi tycker annorlunda är inte lika fantastiskt...

Vi har lite olika åsikter och visioner om hur helger och annan ledig tid ska spenderad och det är helt ok! Det köper jag!

Men så blir det såhär ändå, råkade fråga vad vi ska hitta på idag. Småkillarna har sovit hos mormor och morfar och bara storkillen är hemma. Svaret blev inte det jag tänkt. Vi skulle börja bocka av lite projekt som ligger och väntar. Ok, det köper jag! Vi börjar med trapphuset och hallen!!!! Trodde jag eftersom vi faktiskt mätte där igår. Öhhh???? Isolering???? Trapphuset behöver inte isolering, det är en stor mur mitt i huset som trappan slingrar sig runt... Det är isolerat!

Nej, vi skulle tydligen bära, lyfta och lägga ut isolering uppe på taket till garaget, inne i ena ladan, utomhus... Sa jag att det var gammal begagnad mus-bajsad och skitig isolering????? Nej jag kanske glömde det... Men så var det! Och inte var det bara några ark heller utan hela ladan var full! Några timmars jobb mumlade maken. I helskotta heller muttrade jag tillbaka och tog hjälp av Jesper och på drygt en halvtimme var ladan tom och taket fyllt med isolering! Bilden på golvet visar var det innan låg travar med skitig isolering... Nu är bara skiten kvar...

Ha! Så går det när vi tänker olika!

Han har börjar med ett annat projekt också nu i veckan, nämligen att renovera de små fel som är på motorcykeln och sälja den nu i vår (jag jublar!!!!!!). Dit fick de små killarna följa med på arbete... Inte heller där tyckte de lika. Viktor kom tillbaka till mig på cykeln och gick in. Lille mini-me.... Ja han hittade också ett hörn för att göra det han är bäst på...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar