söndag 24 mars 2013

Jag planerar...

Nu börjar våren så sakta att närma sig. Närmaste tiodygns-prognosen menar att det inte ska bli mer än -7 på nätterna och ända upp mot +6 på dagarna med tillhörande sol! Ja jag tackar jag! Så nu börjar det en så smått liten rusning av vårkänslo-endorfiner i kroppen och min planering av uterummet. Det är några år sen det blev klart, eller nästan klart iaf. Det är främst inrednings biten som är kvar. Vi har ännu inte riktigt fått till det och under resten av året, precis som just nu, så används det bara till skrotupplag och förvaring. Till detta hör att ungarna även brukar spendera lite tid med att röja och dra i skräpet så det ligger hullersombullers över hela ute rummet!

Idag tog vi premiär-fikat ute i uterummet och då börjar planeringen ta fart!

Tips och idéer mottages gärna!

Det som SKA vara kvar är lounge-gruppen i rotting, allt annat kan slängas all världens väg... Så om nån direkt kan se att "här skulle jag göra såhär" eller "det där skulle nig bli snyggt" så berätta!!!! I år ska inga andra stora sommar-utomhus-projekt dras igång så jag kan ägna en del tid här...

Vad har ni för projekt i vår/sommar??







4 kommentarer:

  1. Hej. Vilket fint uterum ni har. Ja detta har vi längtat till... SOL. Nu får man liksom en nytändning och vill hinna med så mycket. Ha nu en fin kväll.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med fika i uterummet! Tyvärr är jag inte särskilt bra på att ge inredningstips...
    Vårt sommarprojekt blir att mura om skorstenen. Inte särskilt glamouröst men något som måste göras. Jag har en dröm om en altan på baksidan i anslutning till köket men den ligger nog ganska många år framåt i tiden.
    Hoppas du får en fin vecka och att våren verkligen är på väg!

    SvaraRadera
  3. Kul med projekt! Här är det en del grejor ute, som att gräsmattan ska bli klar på framsidan av huset, en liten damm ska grävas och två trappor behöver lite fix. Sen skulle jag gärna få till balkongen till ett uterum för katterna, det skulle de gilla! Inne vbill jag göra klart det sista i hallen och sen ge mig ner i källaren och börja med det som ska bli vårt pysselrum... Det finns alltid projekt...

    SvaraRadera
  4. Kul att fixa med rummet! Du har själv då bra smak men lite nya blommor i olika storlek kanske!?

    Ses söndag- återkommer om tid och så.. Såg att Per sms igår om det..

    Kram Saea

    SvaraRadera