måndag 18 mars 2013

Magnus Uggla, Teddybjörn och bra resultat!

Förra helgen åkte jag och maken på en mini-weekend till huvudstaden med ett glatt partygäng, om än lite reducerat den här gången, för att kolla in Pers idol Magnus Uggla och hans nya show!

Vi började helgen lite för dramatiskt för min smak men fa sjutton, vad är livet utan utmaningar??? Per frågade mig på morgonen när tåget går... Ja du, 9.40 svarade jag lika lugnt... Jasså du, svarade Per... Klockan är halv... Vi kanske borde åka då...

Har jag sagt att vi bor 1,5 mil från tågstationen??? Och att bilen även ska parkeras??? Sägas hejdå till barn??? Packas in i bilen??? Klä på oss????

Kl 9.28 startade vi bilen...

Vi hann med tåget... Mer säger jag inte...

Fadäsen glömdes snart och redan kl 10, i samma stund som vi seglade förbi bygden där vi bor så var partyt igång, stämningen på topp och skratten många...

Skratten avtog aldrig heller så när vi dagen efter gick till tunnelbanan för att åka hem hade jag sån träningsvärk i magen att jag knappt orkade gå...

Den här helgen gjorde vi andra val och jag skrattade nog inte lika intensivt då... Lördagar är avsatta för kvalitetstid med elvaåringen (de lördagar han är hemma vill säga). Ofta är det film och snacks som står på agendan, precis som den här helgen. Skillnaden är att ofta är vi med hela familjen och handlar mys och hyr film.
Vanligtvis är det inga problem att hyra film. Jesper har ju smak som en galning men det brukar ofta bli positivt ändå eftersom jag utan dåligt samvete gott kan somna i soffan. Jag och Per däremot har ganska lika smak, för det mesta. Inget science fiction, overkligt tjafs, dröl, för våldsamt/rått, inga knasiga utländska produktioner, ingen guldpalmen eller "svea-bio" filmer... bland annat... I lördags fick maken fria tyglar att hyra film på egen hand. BIG MISTAKE!!!!

Han kommer hem med en film som heter Ted! Av skaparna till Family Guy! På bilden ser jag en teddybjörn. Jag frågar honom om han hyrt en film om en nalle??? Nej nej säger han. Den bara heter Ted och det är väl bara en bild... Jag läser högt för honom om vad filmen handlar om. Dvs en kille som i vuxen ålder bor tillsammans med sin nallebjörn Ted efter att han som barn önskat honom levande. En dröm som såklart slog in! En nalle som dessutom verkade en aning åt det översexuella och missbrukande hållet! Jaja, jag sov efter drygt en halvtimme så det gick bra ändå...

Veckans träning var positivt iaf. Inledde veckan med ett bodypump-pass i måndags. Sen blev det löpning onsdag och torsdag. Nytt bodypump-pass i fredags och ett löppass i söndags. Det sista löppasset var nytt rekord för mig. Har innan bara kört 5 km men nu ökade jag till 6,5 och det kändes hur gött som helst!

Nu är löpskorna nerpackade inför mina dagar i huvudstaden dit jag åker igen imorgon för en tredagars kurs i budget- och skuldrådgivning! Ska bli kul att äntligen gå kursen men det är vemodigt att lämna barnen. Det är inte första gången jag är borta på kurs och utbildning men det är första gången sen jag började jobba heltid och därmed redan är borta så mycket från barnen så det känns lite mer den här gången som sagt... Och även barnen reagerar på det.. Lille Virus till och med grät vid läggning idag vilket känns som ett knivhugg i hjärtat!!!!

Hoppas ni har det bra alla!
Själv ska jag krypa ihop i soffan efter ett bodypump-pass och kolla Dicte!

Ha det gött!!!

Ursäktar bildernas kvalitet men det verkar som om det händer nåt med kamerans förmåga och kvalitet efter kl 21!!!







4 kommentarer:

  1. Ja usch det är inget kul att åka från barnen!!
    Men de där dagarna i Stockholm med Uggla verkade ju toppen ändå!!
    Och Ted.. Låt honom inte välja film nån mer gång va:-)

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft en toppenhelg!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Kul att ni hade en bra helg. Härligt att få skratta och ha kul med vänner. Vi ska också iväg snart på egen hand utan barnen. Det behövs emellanåt. Jag inbillar mig att man blir en lite bättre förälder när man kommer tillbaks sen :)

    Sv: Vad bra att ni redan tänker på att vara miljövänliga. Det är ju det som är själva grejen med earth hour; att bli medveten och tänka mer på miljön under hela året :)

    SvaraRadera
  4. check this link right here now try this out weblink review visit the site Dolabuy Gucci

    SvaraRadera