lördag 23 mars 2013

En varierad vecka!

Glad i hågen knallade jag iväg till jobbet i måndags, glad över mina 6,5 km på löpbandet! Toppade med veckans första träningspass som blev bodypump.

Sen blev det till att supergosa med alla mina killar i huset eftersom kommande tre dagar skulle spenderas i huvudstaden för utbildning i budget- och skuld arbetet. Det blev tre roliga och otroligt värdefulla dagar på flera sätt. På grund av tidsbrist blev träningen reducerad men två löppass på en halvtimme vardera fick jag ändå till emellan arbetspassen. Långa dagar resulterade i tidiga kvällar, redan vid 21 har jag legat nerbäddad helt utslagen. Men vet ni vad, jag har fått sova hela nätterna! Ensam! Utan snurrande oroliga barn! Jag har alltså varit utvilad! Det var bara den första natten som jag vaknade runt 4. Men det hade resten sv hotellet också gjort eftersom hen som skötte snöplogandet denna natt antingen måste ha varit helt ny utan utbildning eller full eller helg enkelt inte förstått att han gått till fel arbetsplats. Det var inget snöplogande som begicks den morgonen utan beläggningsarbete. I två timmar låg jag och muttrade om att "- lyft skopan, bara nån centimeter till!!!!". Det gjorde inte hen och därför var hela hotellet vakna vid 4!

Det bästa med att åka bort???? Att komma hem! Förutom att slippa laga mat, städa, diska mm mm...
Och det är så skönt att veta att hemma har det liksom stått stilla... Där är allt som vanligt igen... Viktor som varit ledsen och bett mig komma hem varje dag var skitarg på mig när jag hämtade dem på dagis. Erik som varit sur hela veckan så fort jag kommit på tal var överlycklig att se mig på dagis. Jesper lunkade på som vanligt, som om jag aldrig varit bort...

Och jag hoppade rakt in i mina sömn-störda nätter på grund av barnmaffian i sängen... Madrassen som funkade dom avlastning innan jag åkte verkar ha förlorat sitt syfte igen...

Hoppas ni har en fin helg!
Själv avslutade jag med en rask promenad på drygt 8 km, första gången utomhus sedan snön kom! Ja ni läste rätt... Resultatet blev en superhärlig stund i solen med två stora vatten- och blodfyllda blåsor på ca 2*2 cm längst ut på mina stortår... Dags att köpa nya walking-skor kanske....?????




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar