söndag 3 mars 2013

Hej hej!

Mmm det är ju det där med att ropa hej...

Råkade yppa nåt om att vi var på bättringsvägen tidigare idag...
Tjoho vad fel jag hade...

De små har varit så otroligt slitna nu på eftermiddagen och mini har låtit en aningens hes. Men om ingen feber utbryter så är det ändå dagis som är på agendan för dem imorgon...

För oss andra är det tveksamt...
Jesper kom hem från Stockholm ikväll och nu hade tydligen han också åkt på samma skit som oss övriga så det verkar bilen skolfri dag imorgon, första dagen efter sportlovet...

Även maken ska försöka hållas hemma imorgon. Han har ett fysiskt jobb och med feber i kroppen så ska han packas ner egentligen i soffan med Jesper...

För egen del vet jag inte heller än... Varit feberfri sedan fredag em, men ikväll verkar den vara på väg tillbaka... 38 grader ikväll, liksom halsontet... Men blir inget värre under natten ska jag försöka gå imorgon. Jag jobbar ju i samma hus som vårdcentralen om inte annat så det kanske är läge att kolla upp det...

Känns lite tråkigt att träningen blir lidande så länge nu när man kommit igång så bra... Även magen och magkatarren har fått sig ett bakslag igen då man inte orkat äta ordentligt...

Nu håller jag tummar för en lugn och framåtskridande natt och morgonen är utom symptom!!!!

Vet ni vad jag såg idag, och som jag ÄLSKAR??????

Snö- och isfritt på soldäcket!!!!!!!!

Våren är i antågande!!!!




6 kommentarer:

  1. Ne fy! Ni får krya på er alla!
    Skönt med snöfritt!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Det är en eländessjuka som går just nu, jag tror jag är på väg att bli av med den nu, men jag har gått i drygt fyra veckor där febern kom och gick under de första tre veckorna... Hela februari försvann i hosta och febertoppar... Hoppas ni klarar er bättre och blir friska snabbt!

    SvaraRadera
  3. Usch vad jobbigt att sjukdomen inte ger med sig helt.
    Men så skönt med snö och isfritt så att cykeln kunde komma fram :) Kram

    SvaraRadera
  4. Ja här på jobbet är alla sjuka med!

    Härligt med isfri altan, hoppas att våren kommer snart. Jag och lillkillen har iallafall redan planterat solrosor som börjat växa :)

    SvaraRadera
  5. Nej vad tråkigt att ni åkt dit igen. Vi hade en släng här också, halva familjen, och den rackaren varade i över en vecka.
    Krya!

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om nån skulle vilja hänga på:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/march/real-life-fredagsmys-2.html

    SvaraRadera
  6. Men fy bubblan stackars er...hoppas verkligen det vänder och att alla får bli pigga igen :) årets förkylningar verkar vara nåt i hästväg!
    Ett så härligt soldäck med vacker utsikt, utan snö också ;)
    Här är det -20 igen och snöade igår kväll.
    Krya på er kramar Sussi

    SvaraRadera