torsdag 14 mars 2013

Det gäller att ligga i...

Torsdagar är veckans absolut värsta dag.
Hela veckans slit, sömnbrist, utmattning och ren trötthet ska ut på en gång genom alla barnen... Och såklart är det den enda dagen i veckan som jag är helt ensam med just de där utslitna varelserna genom nästan hela processen...

Så, därför försöker jag ignorera problemet och låtsas som ingenting... Strutsen känns som en god bekant där vi står med huvudet djupt nedborrat i sanden för att slippa se verkligheten...

Idag kom vi hem 16.30
Viktor började krångla redan innan vi åkt från dagis... Med fröken... Yes! Där fattade jag att veckans torsdag alltså inte skulle skilja sig nämnvärt från någon annan torsdag de sista tre månaderna.

Vi försökte oss på att fördriva tiden utomhus i solen när vi kom hem, körde fruktstund i solväggen och försökte oss på att föra en trevlig konversation barn och mamma emellan. Barnen var inte med på detta såklart så det slutade med att ett barn fick gå in, jag fick följa med och sen kom de resterande två barnen efter på led ungefär som i en ankfamilj. För är det något som man kan sätta pengar på så är det att på just torsdagarna när de knappt orkar titta på varann utan att ryka ihop, då är dagen som de sitter ihop, både på gott och ont...

Och för det andra, om det finns nåt som är värre än de här dagarna spenderade utomhus i denna sinnesstämning så är det att uppleva det på insidan väggarna!

Så då gäller det att va kreativ och hitta på annat att göra. FLY! Idag blev det städning av nedervåningen, skicka upp barnen med sina saker, vika tvätt, tvätta ny vätt, hänga tvättad tvätt, springa- fick ihop 3 km löpning och 1 km rask gång innan barnen fullkomligt gått bärsärkagång i soffan på varann och min älskade iPad, och lagom till stretch kom maken hem och alla barnen blev på toppen-humör såklart, jag smög iväg och fixade barnens middag som idag blev skild från våran, när barnen väl satt till bords och intog sin otroligt kulinariska måltid bestående av makaroner, korv och köttbullar fick jag en lugn och tyst stund i duschen, helt ensam!

Sen går det fort!
Borsta tänder, upp i säng och natti natti!!!

Grown-up time!!!!

Det vill säga, sova i soffan... Ikväll föll lotten ut på Per, som för övrigt verkar ha fått nackspärr!
Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar