fredag 26 oktober 2012

Äntligen!

Vecka 10 är här! Idag körde jag pass ett på vecka 10!
Återigen gick det bra. Det kändes superenkelt. Nästan så man börjar njuta några minuter in i löpningen, men säg det inte högt till nån!!! Schyyyy!
Som sagt, de två sista löpningarna har känts bra, helt enkelt, och även i min så otroligt negativa och pessimistiskt inställda hjärna angående löpning så måste jag erkänna att jag gläds med det. Jag känner hur det varje gång det känns så här bra verkligen föds nåt i huvudet med en lite mer positiv klang.

Vem vet, jag kanske ändå inte är undantaget som bekräftar regeln!

Ah, missförstå mig inte nu, jag har inte lagt mig ner för löpningens-trendvindar, jag har bara svajat till litegrann emellanåt...

Idag blev det ett delat pass:

Power walk: 2 min
Löpning: 10 min
Power walk: 2 min
Löpning: 9 min
Power walk: 3 min ( 1 min enligt schemat men jag körde klart tills jag kört full kilometer).

Blir lite glad över mig själv! Jag är inne på vecka 10 av ett 12 veckor långt löpträningspass, det trodde jag aldrig!!! Och även om jag inte revolterat och kommit att gilla det här så märker jag positiva förändringar i mitt sätt att springa, känna och tänka. Nåt har ju hänt även om jag inte vet vad än...

Jag är stolt iaf för att jag inte gav upp de där gångerna när jag fullkomligt inte "gave à damn" om det..

Målet med schemat var ju att efter 12 veckor springa 5 km. Tiden som de avsatt för det är inom parentes 30 min, om jag inte läst fel eller fattat fel. Det innebär ju en högre fart än den jag har, mkt pga löpbandet.

Så... Jag har ju ett nytt mål med löpningen även efter vecka 12. Om nu målet är att springa 5 km på 30 min, ja få ska jag göra det också åtminstone en gång innan jag lägger av...
Så, det nya målet är att efter 12-veckors programmet springa tills jag når 5 km oavsett tiden och sen köra tempo tills jag kommer ner i 5 km på 30 minuter...

Så får vi se hur det går. Vad jag tycker sen...

Ha en god fredag!

Här har det främst gått i konflikter hela dagen! Tjoho!!!!
Men vet ni, vi ställde in fredagsmyset! Iaf med barnen, jag och maken ska köra en räk- och vinkväll helt för oss själva när barnen somnat!

Ha det!

1 kommentar:

  1. Imponwerad av alla som orkar hålla på med löpning, det är alldeles omöjligt att ens tänka sig för mig... Fast jag borde ha någon form av träning, nu när snön kommer och jag inte cyklar till jobbet rör jag mig alldeles för lite...

    SvaraRadera