måndag 15 oktober 2012

Sjukstugan fortsätter...

Vi kan säga att vi förlängt helgen här hemma. Alla utom elvaåringen som gör skäl för skolplikten och därför befinner sig i skolan. Men så är han också frisk så det är väl i skolan han ska vara...

Maken tog vab idag då mini hade feber och var skruttig igår. Idag är febern lite lägre och humöret på väg mot toppen igen. Däremot ligger Virus i soffan med hög feber och är inte alls pigg. Så det ser ut som det blir nån dag till hemma innan dagis är att tala om...

Själv sitter jag med huvudvärk. Men vet inte om det har med förkylning att göra eller för att jag går och spänner mig av vissa anledningar den sista tiden. Kanske en kombination!

Vi lyckades iaf trots febriga barn och slitna vuxna bygga ihop garderoberna i nya hallen under helgen. Men det är ingen lätt match vill jag lova att få ihop allt till ett bra resultat när vi på en yta av ca 10 kvadrat ska samsas både vuxna och barn, med redskap, material och leksaker. Det gick. Den här gången. Till och med med de vuxnas tålamod i behåll. Vi orkade kanske inte ens tappa det.

Idag när jag kom hem från mitt möte kom jag hem till en fikasugen blivande treåring. Han käkade kaffe med dopp av mörkchoklad. Och det kan väl inte nekas till när man är sjuk. Dessutom var han så snygg i mina pärlarmband!

2 kommentarer:

  1. Sjuka barn, klart man får fika med choklad då... Mina barn är 12 och 13 nu, så när de är sjuka får de klara sig själva... Fast nog försöker jag och mannen komma hem tidigare och titta till dem, de är ynkliga fast det inte längre går att vabba med dem...

    SvaraRadera
  2. Ja sjuka barn måste ju få go fika såklart!
    Hoppas ni piggar på er allesammans snarast ;)
    Sov gott,
    Sussi

    SvaraRadera