onsdag 24 oktober 2012

Sjukstugan, träning och bläckfiskar!

Imorse var en lugn morgon. En sån där morgon som man bara drömmer om. Allt flöt på fint, vi hade god tidsmarginal vid varje moment och därmed också vid avresa mot dagis. Vi hade matro vid frukost, kom ihåg ryggsäcken till Viktor OCH vi kom ihåg att lägga i både banan och vattenflaska inför veckans skogstur, Erik protesterade inte ett dugg över att inte få sin ryggsäck packad och tillåtelse att delta på utflykten.

Morgonen var som en reklamfilm. Nästan så jag skulle spetsat till det med att dra förklädet på mig, öppna fönstret och polera hemmet med Ajax också. Men jag hindrade mig.

Tror det var Eriks fråga som fick mig tillbaka till verkligheten igen under frukosten.

"- vet du varför jag gick upp och sov hos er förra natten?"

Ja, nu säger ju inte han det på det sättet då eftersom alla r blir utbytta mot L eller J, så han sa väl nåt i stil med:

"- vet du vajjför ja gick opp sova i ejan säng i föjja natten?"

Ja ni ser, han har inte kopplat grammatiken heller än, men det kommer.

Att det gjorde mig så förvånad att han frågade beror helt enkelt på att det inte verkar vara nåt som han reflekterar över. Det är ju som om det är hans säng också, det liksom faller sig så naturligt för honom att han ska vara i vår säng, även om inte jag och maken hittat den logiken nånstans.

Han ville att jag skulle fråga honom om varför, och han gav mig ett svar:

"- dä ä bläckfiskajana"

Öhhh va??? Bläckfiskar??? Jo, så är det. Precis när alla krokodiler verkar ha lämnat Näs, ja då vågar dem sig fram bläckfiskarna. Så nu när han erkänt det så är väl frågan hur länge det dröjer innan jag är uppe och harpunerar bläckfiskar om nätterna. Jag inbillar mig ändå att den nattliga jakten är enklare än att jaga krokodiler. Eller??? Det måste väl räcka med en harpun eller nåt???

Idag blev det ingen zumba. Det blev ett löppass. Det sista på vecka 9. Och nj är det alltså bara tre veckor kvar av programmet. Har insett att jag inte håller samma höga tempo som de som gjort passet, men jag genomför det iaf. Tror de kör programmet anpassat på 10 km i timmen eftersom de springer 5 km på 30 min. Jag ligger på ett tempo på ca 8 km/Tim. Vilket är en kombination av att jag har fel sorts skor på mig och det känns nu när jag kommit upp i lite längre distanser, och att det var så hemskt att springa snabbt på löpbandet.

Idag blev det:

Power Walk: 2 min
Löpning: 20 min
Power Walk: 5 min

Och jag tyckte det gick sååå lätt idag! Idag var det kul att springa. Första gången på 9 fullgjorda veckor! Kan det månne vara ett steg mot ett förändrat tänk kanske???

Nästa pass är vecka 10!


Fick hämta hem äldste sonen idag från skolan också. Var yr imorse, gick över i huvudvärk, feber, halsont och kraftigt snorig, vilket gjorde honom trött och illamående. Så tänker han kör några sjukdagar innan höstlovet. Bättre det så han är frisk till nästa fredag så han kan vara med på skolans halloween party. Dräkt är redan inhandlad!

Trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar