onsdag 31 oktober 2012

Äntligen...

Idag var det äntligen dags igen för zumba!!!! Som jag längtat... Det har varit lite sporadiskt det där den sista månaden av många olika anledningar men idag äntligen så blev det av!

Dagen till ära, på grund av halloween, så var det även dags att klä ut sig inför passet! Förra året var Anna, ledaren, helt ensam om att vara utklädd. Nån mer till påsk. Så nu var jag lite spänd på hur stor uppslutningen skulle vara.

Att jag skulle va utklädd var en självklarhet eftersom jag fullkomligt missat att det ens var halloween nu, trots tidigare blogginlägg om halloween. Det liksom bara gick mig förbi. Synd, hade velat inviga de små i en ny tradition. Elvaåringen har ju sin tradition gällande halloween redan vilket innebär halloween-disco varje år. Detta sker nästa helg så han har varit lika borta som jag angående halloween. Känns ju skönt. De små är väl som vanligt "för små" och behöver ju därför inte skyndas in i nåt så.... Enligt vårt dåliga samvete som då och då slår till. Och så bor vi ju på landet också. Det finns väl ingen konstig tradition som får fäste här. Nej, det är nog den ursäkten, om att vi bor på landet som är mest legitim i diskussionen för/emot. Ingen kommer nånsin hit, ingen annan gör, i gen annan, ingen annan bla bla bla..

Mitt samvete fick idag konkurrens och fick se sig besegrat och skulle därför kläs ut, eller upp eller hur man nu vill se det...

Outfiten för dagen var... TOGA!
Jo just det... Redan kl 16 var jag utklädd och klar och försökte fixa till en fläta i håret. Vet inte om det är åldern eller all testosteron i huset men nån fläta gick inte att få till och efter en timma gav jag upp! Försent att önska sig en dotter??? Syster??? För tidigt att önska barnbarn???

I över tre timmar gick jag omkring med stassen hemma, antagligen för att inte få kalla fötter och ställa in det hela. Ni förstår, jag gillar att spöka ut mig och gå på såna jippon, skillnaden nu var att jag skulle åka själv... Och nykter!
När jag skulle åka och säger godnatt till Jesper så vaknar han till och skriker:
"- men ska du gå ut sådär????!!!"

Öh, ja... Ingen annan är ju intresserad av att gå och "trick or treata" säger jag... Nån måste ju få hem brödfödan!

Han suckar och vänder sig om...

Hmm, i tre timmar!!! Tre timmar går jag omkring som Julius Caesar och först få tycker han det är konstigt, när jag ska gå ut!!!

Jag kom iväg iaf, ser ni vad glad och laddad jag var innan jag tog den nya skit-bilen mot Logen och kvällens zumba-pass...

Ser ni hur fullkomligt slut jag var när jag kom hem!!!???!!

Blir en tidig kväll!

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar