måndag 1 oktober 2012

Pizza, tavlor, zumba och nya lampor

Vi har ju sen en tid tillbaka börjat inkludera de små killarna i fredagsmyset. Förra säsongen, ja visst vettni, här ser vi saker i säsonger, var varken de eller vi där riktigt. Tror inte dem är för riktigt än heller men nu är de iaf med och äter. Deras fredagsmys tidigare säsonger fick sträcka sig så långt som till en varsin klubba till Bolibompa. Så fort de lagt sig åkte tacosen fram och därefter chipsen för de som äter det och nötter för min del. Om det var bra eller dåligt återstår att se av utvärderingen senare i höst. Men att de lagom till att vi avvecklat tacos som klassiskt fredagsmys återigen inför det med hjälp av deras otroligt oundvikliga små oskyldiga ögon och deras vädjande röster gör att jag är tveksam alltså...

I fredags hade jag lagt in en protest i fredagsmyset och resultatet blev istället hämtpizza. Dagen efter skulle lille E såklart ha sin andra fjärdedel till frukost. Pappa lovade att såklart gick detta för sig! Vicke V skulle ha både sylt och marmeladmacka. Pappa plockade fram såklart. Inombords vreds jag i plågor. Och jag blev smått illamående bara av tanken på allt socker och alla kolhydrater. Men så fann jag mig och vips så var omelett serverat till alla utom Virus som begränsade intaget till en macka med småsötad sylt av.

Tavlor är inget överdrivet inslag i vårt hem. Tydligen så är det något som mellan killen Virus saknar. Jag och Pappan plockade ner en bortglömd Bamsetavla från byggrummet som var hans tidigare rum. Igår när vi gick upp för att stoppa om och släcka hos våra tre frön så upptäckte jag tavlan upphängd i Virus rum. Jag antog att Pappan hängt upp den eftersom jag vet ett det hänger en gammal skruv halvt på sniskan där men maken var oskyldig. Stolt imorse så triumferar iaf sonen att det är han själv som hängt upp den:
"- ja, dä va ju rä enda ställö en kunnö hängö nöe på i rätta römme!!!"

I lördags när jag, maken och äldste sonen var ensamma hemma, före vinmyset hos grannarna drog DJ Jeppe igång och det slutade tillslut med att jag lyckades få med dem båda på några turer i zumba! Glad var jag, men vet fortfarande inte om jag skrattade mest med eller åt dem! Mina älskade gubbar!!!

Idag har jag äntligen fått upp mina nya lampor i köket. Och åhhh vad bra det blev! Tack K för att du skulle sälja precis när jag behövde köpa! De ser gula ut på bilden men de är vita och lyser jättefint!!! Jag är så nöjd. Och tänk när väggarna är målade i vitt, då kanske ni till och med bjuds på ett litet glädjetjut!!!



2 kommentarer:

  1. Vi har inget fredagsmys, vi kör med lördagsmorgonsmys istället.

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om du skulle bli sugen:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/october/real-life-karikatyrsmeknamn.html

    SvaraRadera
  2. Jäklar va bra du är på att skriva i värmländska - riktigt hör V prata när jag läser!

    SvaraRadera