söndag 7 oktober 2012

iPhone med vanilj, tack!

Natten from hell har nyss inträffat och man är lagom mosig när vi sitter och ska äta frukost.

Hell-anknytningen berodde på två små killar på åldrarna snart 4 och snart 3. Vid strax före 5 imorse kan man höra dem klampa upp fö trappan till oss. De bubblar och tjötar om det ena och det andra. Ett av ämnena som de diskuterar är var de ska placera sig i vår säng när de kommer fram. Vad sägs om er egen säng skriker jag inombords!!! Dessutom hörs det lång väg att de inte alls har tänkt att vare sig sova eller ligga ett dugg stilla i vår säng.

Mentalt rustar jag mig för en knökig sista stund på natten. Men efter ungefär en timme ger jag upp!!! Jag tar min kudde och går ner till Jespers rum och hans säng. Den grabben lider av värmebekymmer så jag fryser som en gris, men det är oavsett bättre än scenerna i sovrummet. Efter en timmes huttrande hör jag hur även pappan tröttnar. Den lille, lille E, blir runt sjudraget utslängd från vinden och på sin jakt efter mig, gråtandes och skrikandes efter vatten så irrar han ner sig på bottenvåningen. Jag får än en gång ge upp mina försök till att somna om och hämta upp grabben, slänga i honom en skvätt med vatten och lägga honom tillbaka i sin egen säng.

Det blir faktiskt tyst. Efter tjugo minuter måste jag gå upp för att se vad han gör. Han sover! Jag ilar tillbaka till Jespers säng eftersom jag inte vet om Vicke somnat om där uppe än.

Jag lyckas somna om! Vid halv nio hör jag barnen leka utanför dörren. Ytterligare tio minuter senare får jag ett sms från maken:

"-var är du? Saknar dig!"

Jag svarar att jag ligger i Jespers säng, men att små-ligisterna barrikaderat sig utanför dörren så jag kan inte smyga ut osedd...

Men då de går in på sina egna rum för att hämta nåt så skyndar jag mig upp för trappen och ner till den varmaste och goaste sängen och famnen.

Det tar ungefär 5 min innan de står där och hänger över sängen.
"-vart var du mamma?"
"-vart sov du?"
"-varför sov du inte i sängen?"

Nu ger vi upp kollektivt och går ner. Bäst att skyffla in lite frukost innan blodsockret också sticker iväg till annan ort...

Mitt i frukosten ska det dock pratas i telefon, dvs i MIN iphone4, med mormor. Barnen tänker tala om vad de fick vid metandet på tivolit igår.
Virus hinner prata klart. Lille E hinner säga hälften innan han tappar min iPhone rakt i vaniljyoghurten!!!!

Om det var blodsockret eller bristen på sömn som gjorde att jag inte direkt skrattade med de övriga fsmiljemedlemnarna tänker jag inte spekulera i, men jag vet att det var sista gången barnen sov i min säng, och pratade i min telefon vid frukosten... Iaf på samma dag!

Som plåster på såren så fick jag en heldag på Ikea! Inte illa pinkat... Och det dröjer ju inte länge innan humöret höjer sig lite då!

Vad vi köpte???

EN GARDEROB!!!!!!! Jajjemän, nu börjar det hända grejer! Hela 323 cm garderob har idag inhandlats!!!! Äntligen kanske familjens alla kläder kan lämna in om skilsmässa!!!!

Tjoho!!!!

Har ni sett dem? Små-ligisterna??? Här satt de då när vi gav upp och gick upp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar