onsdag 17 oktober 2012

När barnen är borta...

Med barn i skolan och på dagis är det meningen att jag ska göra en massa vettiga saker. Plugga, städa, tvätta, laga mat, handla mm mm... Och det gör jag... Oftast... Men idag har jag inte alls haft lust att göra nånting alls... Körde visserligen två maskiner med tvätt men då var de minsta fortfarande kvar hemma så det räknas väl inte som den där kvalitetstiden som vi ofrivilliga hemmafruar har mitt på dan...

Idag tog jag en paus ifrån alltihop, jag har idag bara suttit rakt upp och ner i soffan! Kollat Malou, Army Wives, Hem till Gården... Utanför vräker regnet fortfarande ner så jag har inte ett dugg dåligt samvete heller.

Jag gjorde dock ett försök till att ställa allt tillrätta med mini-me efter fadäsen med den fula tröjan imorse. Jag har försökt laga hans snuttefilt. Ja, jag vet att jag är ute på fruktansvärt tunn is här nu men för honom är tvättlappen viktigare än själva snutten och nu inatt så hade tvättlappen nötts av och hängde i en liten trasa.

Schägg/schäck som han själv säger om tvättlappen är väl knappast så go och lätt att snosa på om den inte sitter förankrad i nåt så därför tog jag ett initiativ att sätta fast den igen.

Nu sitter den på plats iaf, frågan är väl bara hur länge med mina sy-kunskaper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar