måndag 8 oktober 2012

Perfect Day

Vaknade med ett barn i sängen imorse igen. Den här gången liggandes precis som han gjorde som bebis... Eller, nej... Det var hans bröder som låg så, på magen med benen uppdragna, ungefär som i fosterställning fast på alla fyra...

Den som låg i sängen, på tvären på alla fyra imorse, liksom alla andra nätter också nuförtiden var ju lille E, han har alltid sovit som om ostkrok, dvs med ryggen krökt bakåt, som om han försökt få hälarna att möta huvudet. Såg riktigt illa ut faktiskt ibland när man tittade till honom. Tänk om en annan också somnat sådär i den ställningen, då hade jag nog aldrig velat vakna mer, snacka och värk och stel rygg!

Jaja, nu imorse låg han visserligen som de andra två, i fosterställning med benen uppdragna under sig och med instoppade händer tvärs över hela sängen. Jaja, att vakna outvilad är nåt som ligger på minussidan hos mig, även om det är så otroligt underbart att höra lillskrotens tunga andetag där han ligger.

Per ville som vanligt inte väcka skroten utan hoppade över min godmorgon och hejdå puss vilket skroten ska tas in för diskussion för! Det var nummer två av saker som gått fel idag.

Den tredje saken som fick mig att tappa musten fullständigt var att diskmaskinen helt plötsligt bestämde sig för att lägga av just idag!

Nummer fyra på listan får väl räknas som lukten nere i hallen... Går inte in mer på det nu...

Lämnade barnen på dagis till kl 9. Väl hemma igen började saker gå lite bättre. Kålsoppa till frukost värmde gott i min förkylda kropp. Datorn startade. Fick svar på inlämningsuppgiften- högsta betyg. Gjorde en en tenta och fick svar på den direkt 18 p av 20 möjliga. Ett bra möte på kvinnojouren gav mig en energyboost utan dess like.

Dessutom meddelar maken att han fixat diskmaskinen!!!! Bara det är värt en stjärna i himlen.

Och när man inte tror att kvällen kan bli bättre, ja då råkar jag slå på text-tv på svtkanalerna och upptäcker att det är säsongspremiär på en av mina favoritserier, Homeland!!!

Vilken underbar dag det ordnade upp sig och blev. Det är en lycklig Anna som ikväll går och lägger sig, spöregnet utanför till trots, och det är en lycklig Anna som kommer att vakna upp med garanterat ett extra par armar och ben i sängen till morgonen!

Sov gott på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar