söndag 14 oktober 2012

Feber, film och förkylning...

Det blev inte bara en febertopp med lille mini-me. Även idag smög sig febern på och även om han svarar rätt fort och bra på Alvedon så är det inte så gött att vara sjuk... Och han är den som verkligen lider, och spelar på att han lider när han är sjuk... Och imorgon har han absolut bästa sällskapet hemma för det. Då ska nämligen maken va hemma eftersom jag har lite äventyr för mig, och blödigare karl får man leta efter... Länge!

Även jag började känna förkylningen sprida sig i kroppen under eftermiddagen. Och satte sig tillrätta gjorde den i näsan och i ögonen. Men efter kvällens zumba-pass, som för övrigt var förenat med livsfara (ja det var längesen alltså...), så kändes det bättre. Näsan och ögonen alltså. Däremot fick jag dras med utmattning och frossa. Men nu ligger jag nerbäddad i en varm säng och förhoppningsvis får jag en god natts sömn. Kan behövas eftersom jag som sagt ska iväg på en grej imorgon...

Det blev en hyrfilm idag med. Känns som om vi kommit in i ett Stim nu igen. Vi älskar verkligen film, maken och jag, men det går lite i perioder, och nu verkar en sån period ha inträffat. Kan ha med släpper av de nya Johan Falk filmerna att göra också! Filmerna är något av favoriter för oss båda och Frank Wagner är en liten favorit för mig!

Det tog mig 20 min in i filmen igår innan jag grät. Det tog mig 14 minuter idag! Det tar sig skulle man kunna säga. Igår var det ju Hungerspelen som var filmen. Fy Fan säger jag. Efter några minuter in i filmen satt jag och pustade, suckade och stönade. Ingen film för mig!! Ja, det kom liksom ett ufo och flög över skogen... Men sen... Sen hände nåt och jag blev fast. Längtar till del två nu. Men filmens handling... Ja jag säger bara, fy fan...

Idag blev det ju då del två i de nya Johan Falk filmerna. Fick inte se Frank så mycket som önskat. Men filmen var så otroligt bra att det funkade fint ändå...

Nu ska jag sova och vakna frisk och utvilad inför min stora dag imorgon!

Hoppas er helg varit bra!

Kram

1 kommentar:

  1. Jag är också en gråterska. Och barnen hatar det, men ibland är det ju skönt att få gråta ut.

    Ang din zumba, ta det lugnt! Jag trodde jag kunde jogga undertiden jag var förkyld men istället blev jag ju aldrig frisk. Så vila vila vila!
    Kram!

    SvaraRadera