tisdag 23 oktober 2012

Nu är det klart!

Jag är Arvika Kommuns nya Konsumentrådgivare/ budget- och skuldrådgivare.

Jag har fått ett kontor. Ett eget kontor. Egna arbetskollegor och en egen chef. Jag ingår numer i ett team, en enhet och en förvaltning.

Har varit inne idag och kollat på kontoret. Fått en alldeles ny dator. Hälsat på min närmaste chef och kollega och känt av stämningen lite. Nästa gång jag ska dit ska jag hämta mina nya nycklar. Gången efter där ska jag göra min första dag på jobbet. Det som är så naturligt och givet för så många av er. För mig blir det stort. Och jag älskar det redan. Det känns så bra bara.

Igår stod jag och maken på Bergviks köpcenter. Jag tog tag i en almanacka och skämtade om att jag behövde nog köpa mig en nu när jag helt plötsligt gått ansvar, saker att göra och ställen att vara på. Möten. Klienter. Kurser. Ja allt möjligt...

Per skämtade tillbaka och sa att det kanske finns som löneförmån inom kommunen, att få en almanacka.

Han hade rätt. Så när almanackan idag på jobbet sträcktes över till mig kändes det fantastiskt för mig. Samtidigt höll jag på att bryta ut i gapskratt.

Från och med första december kommer det att förändras så mycket för mig, samtidigt som allt tuffar på som vanligt.

Det är en surrealistisk känsla. Och jag njuter av varje sekund. Nu finns det mer än julen att se fram emot i slutet av året...

Jihaaaaa!!!

4 kommentarer:

  1. Grattis igen! !!! Och så fin kalender- snyggare än dem i staten! Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis så väldigt mycket! Förstår att du är glad :) Lycka till på nya jobbet.
    Kram,
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  3. Men åh, vad roligt! Grattis! Det är du verkligen värd. :-)

    SvaraRadera
  4. hahahaha nä det är väl inte riktigt det man vill höra om man inte är gravid att man har en bebis i magen hahaha.. :)

    SvaraRadera