söndag 21 oktober 2012

Möhippa, slottsweekend och tak

Igår var en av de bästa dagarna på länge. Lagom till lunch kidnappade vi en av mina absolut bästa vänner. Det var dags för möhippa, eller fruhippa kanske man säger när de faktiskt redan hunnit gifta sig.

Det blev lunch på hotellet, spa med bubbel och ansiktsbehandling toppat med värmeexplosion...

Vi avslutade med räkor, vin och en jädra massa tjöt om både smått och stort. Och det var absolut så himla välbehövligt för flera av oss på olika sätt att komma iväg och göra det här...

Om det känns idag???
Mmmm......

I somras kunde man delta i en "tävling" som Aftonbladet hade. Köp 20 tidningar i aug månad så får ni ett dygn på ett slott/herrgård för två personer. Augusti är en bra månad för oss, då har vi semester och då köper vi en del tidningar så självklart skickade vi in och fick en övernattning hemskickad förra veckan. Vi har typ 20 olika ställen att välja på och nu har vi kommit ner till fyra alternativ. Men väg behöver vi hjälp.

1. Södertuna slott
2. Gripsholms gästgiveri (eller herrgård)
3. Tanums gästgiveri (eller herrgård)
4. Thorskogs slott

HJÄLP!!! Vilket ska vi välja och varför?????

Vi ska byta taket uppe i hallen där vi håller på att bygga garderob. Vi har haft en del tak-bekymmer i en del andra rum som vi grejat med och fortfarande en outredd konflikt angående taket i tv-rummet. För mig är det ouppklarat, Per har definitivt gått vidare... Vi ska se hur det blir med den saken...
Vi lyckades dock enas om ett tak tillslut, det blev inte som jag ville då taket inte fanns kvar i sortimentet längre men det blev det som jag inte ville ha minst iaf... En kompromiss helt enkelt.. Igen...

Nu ska jag gå tillbaka och slänga mig i soffan igen, nu har jag suttit vertikalt länge nog känns det som.

Hoppas ni andra också haft en underbar helg!

1 kommentar:

  1. Men oj vad jag hoppas att du har fel! :)

    Men det varkr som att alla barn någongång gör det med ronoveringen. Tyvärr är allt redan fixat här hemma så hoppas inte. :)

    SvaraRadera