tisdag 16 oktober 2012

Rastlöshet, soja och väntan...

Det finns numer tre saker till som jag kommer addera till listan över saker jag avskyr. Två av dem är inte alls överhuvudtaget nya, men jag har liksom alltid haft ett speciellt tålamod att plocka fram i dessa situationer, då jag mentalt inbillar mig att de är opåverkansbara saker och att de därför bara hör till "gilla läget" listan. Men inte, no more, nu säger jag stopp! Nu hamnar de istället i topp på avsky-listan!

Den första saken är den där rastlösheten som inträffar när de redan överenergiska barnen piggnar på sig efter de varit däckade i feber ett dygn i direkt anslutning till helgen och de får ett sånt behov av att ta igen det där de missat på samma gång som all ny energi fullkomligt flödar ur öronen på dem. Tro mig, i dessa lägen hjälper ingenting! Tvärtom, vad man än hittar på så slutar det bara i än större katastrofer. Fullkomligt kaos! Ingen tycker dessa dagar är roliga. Idag har vi en sån dag.

Jag längtar tills dagis öppnar imorgon!!!

Den andra saken är väntan. Jag har ett mycket gott tålamod. Har alltid haft. Men jag är allergisk mot att vänta. Jag hatar att vänta. Och väntar, ja det gör jag nu. Varje dag. Hela dagarna. Väntar. Och ska jag berätta en hemlighet för er, dagarna går otroligt extremt super sakta när man väntar!

Den tredje grejen då, som idag på bara nån sekund flög upp på listan över saker jag avskyr är Alpro Soya yoghurt! Fy f*n!!!!!!! Ja den flög upp på listan lika snabbt som jag kände den komma upp ur halsen igen. Men eftersom barnen satt bredvid vid frukostbordet hade jag inte mage att spotta den rakt ut över bordet, utan svalde den artigt. Och åt upp! Efter att jag dränkt den i kanel. Ja fy farao vad hemskt. Har ni inte testat den själva så strunta i det i fortsättningen också. Jag kan nästan gå i god för att den inte kan komma att tillföra vare sig er eller samhället något positivt!

Möjligtvis som kräkmedel vid överförfriskade tonåringar då eller nåt...

Ska försöka återhämta mig från chocken så hörs vi sen!

Kram på er

3 kommentarer:

  1. God eftermiddag! :)

    Jag har ett tips på små barn som plötsligt blir väldigt rörliga;
    Se på dem som små hundvalpar. Gå ut och rasta dem. Tvinga dem att gå långt eller göra tråkiga saker. Då lugnar de ner sig. Garanterat! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, tack för tipset men är osäker på om det ens hade hjälpt att binda dem efter cykeln och låtit dem springa efter in till stan och tillbaka idag (typ 3 mil) :-)

      Radera
  2. Sedär det var olika saker och i olika områden på hata listan, det är ju tur ;)
    Ha det fint,
    Sussi

    SvaraRadera