måndag 26 november 2012

Å som i...

Å....

Japp, det är den bokstav som min nya chef börjar på! Tänkte inte lämna ut hon/han mer än såhär innan jag ens börjat jobba, men jag kan lova er att jag längtar...

Och är full i förväntan!

Juni 2011 tog jag min examen, en Politcies Kandidatexamen, huvudämne statsvetenskap som jag nu försöker komplettera med att läsa in sociologi medlem att bredda men samtidigt nischa mig!

Började söka jobb redan i april 2011 i tron om att det här skulle gå hur lätt som helst. Mmm, tji fick jag! Första intervjun kom i mellandagarna vid jul 2011. Det slutade med ett svar i mars att en ordinarie kom tillbaka efter tjänstledigt!

Andra intervjun kom i feb 2012. Ett jobb jag visserligen fick men företaget var ett skojar-företag så jag tackade nej!

Tredje intervjun kom i okt 2012. Fick jobbet men det som över tel var full rad på ett fast schema som personlig assistent visade sig vara drygt 30-40% i verkligheten. Var inne och provjobbade i två dagar inkl en kväll med OB och fick ut 216 kr i lön, så gjorde inget att jobbet fick stå åt sidan!

Fjärde och femte intervjun kom också i okt. Med tre dagars mellanrum. Det ena ville H's mig till en annan tjänst, den andra ville ha mig nu!

Och jag ville ha dem! Det blev dem. Och min chef börjar på Å!!!

På måndag är det dags!!!!!

Nedräkning

Mitt första kliv på karriärs-trappan!!!
(Dåligt men det enda jag har... ;-) )

5 kommentarer:

  1. Grattis och lycka till med kommande jobb, spännande :)

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  2. Heja, heja dig. Stort grattis o lycka till på ditt nya jobb. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Lycka till!
    Vad fint du skrev om din son Erik :)
    Kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  4. Å vad kul och grattis till jobbet och lycka till på måndag, Karin

    SvaraRadera