söndag 11 november 2012

K som i...

Kapris och Korv!!!

Inget helgmys är godare än kapris, Coctailkapris alltså, ju större desto bättre! Och perfekt till det är starka korvar och ost.

I påskas när jag och maken var på Selma Spa fick vi kapris till lunchbuffen. Åh fy fasen vad äckligt vi tyckte det var!!!

Men sen blev vi bjudna på kapris av några vänner som plock till vinet i början på sommaren. Åh fy fasen vad underbart det var!!!

Sedan dess har vi nog avverkat minst en burk i veckan! Och jag tror inte vi är redo att ge upp dem på länge...

Kommer ihåg en helg då vi missbedömt läget och trott att vi hade kapris hemma men som väl hemma bara visade sig vara några få som låg och flöt där på botten av burken!!!
Ahhh!!! Paniken var enorm, och trots ansträngningar och efterlysningar på Facebook mm så fick vi inte tag på några... Sorgen saknaden och abstinensen var total!!! Men, tror vi har lärt oss sedan dess, det finns alltid en back up burk i kylen numer...

Mer kapris åt folket!!!

3 kommentarer:

  1. Kapris, hm vet inte om jag tycker det är gott, har en speciell smak. Roligt att blogga om kapris ;)

    Önskar dig en skön söndag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Hmm har aldrig ätit kapris på det sättet men efter ditt inlägg kan jag ändå tänka mig att testa! Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Ha ha känner igen mig men mitt stora måste ha varje dag är oliver, finns det inte hemma är paniken nära så jag fattar känslan. Kramisar Tina

    SvaraRadera