torsdag 15 november 2012

Fjärilar och längst hittills!

Efter att jag hämtat småkillarna idag valde vi att stanna ute i solskenet en stund. Efter en stund kom en fluga och satte sig på min jacka. Efter ytterligare en stund kom en fjäril och satte sig på soldäcket. Helt otroligt tycker jag, i mitten på november!

Tyvärr blev inte vare sig flugan eller fjärilen speciellt långlivade. Flugan störtdök helt plötsligt ner mot backen och tvärdog. Fjärilen fick kanske lite hjälp på vägen av en 4-åring på cykel, men det var verkligen en olycka!!!

För min del blev det ett löppass ikväll. Blev ingen zumba igår på grund av huvudvärken från hell! Haft besök av den idag också på eftermiddagen men passade på att springa nu innan den fått sällskap av latmasken också. Det var det sista passet på vecka 11 så nu återstår bara en vecka av själva löpprogrammet. Sen får vi väl se vad som händer. I dagsläget kan jag inte alls definiera mina känslor rörande löpningen så jag väntar med det så inte jag säger för mycket, eller för lite...

Kvällens pass;
Power walk: 2 min
Löpning: 26 min
Power walk: 5 min

Längden blev lite mer än 4 kilometer så det är ju ganska snart att man kommit upp i målet på 5 kilometer!

Ha en fin torsdag, här brukar torsdag innebära förkväll inför fredagen och "myskväll" med maken eftersom myset på fredagar oftast resulterar i att somna i soffan!!! (kanske pga våra långa torsdagar kanske... Hmm...)

4 kommentarer:

  1. Stackars fluga och fjäril! Men häftigt att de faktiskt var igång fortfarande i november!

    SvaraRadera
  2. Tänka sig att det finns fjärillar nu! I november. :) Skönt att kunna njuta av solen!

    SvaraRadera
  3. Mysigt..ja inte den onda bråda döden, men att de fortfarande visar upp sig

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  4. Vad kul att läsa om er jul! Traditioner och nu nya sådana som stundar.
    Vi har haft lite lika er, då barnen var små for vi första åren till föräldrarna. Sedan var vi alltid hemma hos oss alla. På slutet när barnen (de äldsta) bodde hemma var vi alla i fjällstugan flera år, de allra bästa jularna enligt mig! Nu är den såld och sonen har ju egen familj så nu har det varit olika de två senaste jularna...tro hur det blir i år? Det blir nog bra!
    Skönt med träning, jag vill också komma igång. Hoppas på en bra skidsäsong :)
    Kram och trevlig helg,
    Sussi

    SvaraRadera