tisdag 27 november 2012

Ä som i...

Ägg!!!

Kändes ganska självklart att dagens inlägg skulle handla om ägg!

Ägg är grunden i mycket av vår föda här hemma eftersom lchf är grunden i vår kosthållning. Och främst är det då till frukost, mellanmål och kvällsmat som ägg mättar oss.

Plättar, omelett, äggröra, hårdkokt, löskokt, stekt, muffins ja variationen är många!

Idag blev det avocado och kokt ägg med räkröra på "äggbröd" till frukost. Helt enkelt eftersom skinkan var slut som brukar ingå i min morgonomelett!

Ä kunde idag också ha stått för Äntligen!!!!
Inatt och fortsatt under dagen samt imorgon har det/ska det snöa. Snön ligger redan vit och i luften yr den hastigt!
Äntligen ropade barnen när de kom upp och såg detta!

Oh no, kände jag! Jag är ju ingen vinter-älskare direkt, men gillar när snön ligger vit. Saken är bara den att det är alldeles för varmt än så även om snön nu äntligen faller så vet jag att i samma takt smälter det undan så när snön slutar falla, ja då dröjer det inte länge innan snön är borta, och det ogillar jag skarpt!

Ha det gött!!

5 kommentarer:

  1. åh va jag blev sugen på ägg :) har inte ätit frukost ännu ...snö har ni :) det har vi inte alls något av ....ha en ljuvlig dag kram

    SvaraRadera
  2. Idag har jag också äggat till det!

    SvaraRadera
  3. Ägg såklart... fiffigt!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  4. Ägg hos mig också. Äter ocså enligt LCHF o min mage har aldrig mått bättre. Socker o andra kolhydrater saknar jag inte det minsta, konstigt jag som var en sån godisråtta innan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Supergott med ägg. Det blir minst 2 st om dagen.
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera