söndag 11 november 2012

En dag för barnen...

Igår var det aktiviteter i Logens lokaler. En kompis sambos man hade dragit igång ett event för att samla in pengar till Barncancerfonden. Antalet sponsorer var oändlig och vad jag kunde se så var även uppslutningen på besökande stor.

När vi kom var det trolleri med en ung trollkarl. Pers favorit underhållning. Därefter blev det bärgningsbilsåkande och när killarna stod och väntade på att få åka brandbil kom så klart ett brandlarm in så killarna fick snopet stå kvar tills de insåg att han nog inte skulle komma tillbaka.

Vi kollade in motorklubbens lokaler och deras bilder på raggarbilarna var tjusiga enligt mini.

Det var lotterier, fiskdamm, försäljning, hårstyling, ansiktsmålning och live-konstnären Marja i Myrom.
Sen avslutades det med en auktion av riktigt fina grejer.

Tyvärr glömde jag telefonen hemma igår vilket är den enda typ av kamera jag har (vilket kanske syns på mina bilder) så det blev inget fotande från dagen. Den enda bild jag fick var den på min gottepåse från KK-salongen som jag lyckades ropa in för 50 kr på auktionen strax innan vi gick hem!!!

Vi var hemma kl 18.

Senare på kvällen byttes barn och familjefokuset ut mot ett mer vuxet fokus då kafeterian omvandlades till en bar, mingelgolvet blev ett dansgolv och scenen blev en riktig scen med plats för många olika musiker i olika genrer.
Vi valde efter förra veckans party att skippa kvällens party och istället kompensera för våra uteblivna kronor på annat sätt. Återkommer till det, men den kommer knyta an till fotoutmaningen A-Ö för Cancerfonden!

Ha en god söndag på er!!!

Vår dag har spenderats ute med lite trädgårdsfix. Barnen krattade lite löv. Jag packade ner studsmattan och plockade lite allmänt. Per vinterstängde poolen. Det såg så inbjudande ut men bara 3 grader gjorde att armen frös till is om man ska tro på maken som pluggat igen alla in- och utlopp idag, i det kalla vattnet! Tyvärr fick han beskedet av poolbyggaren under veckan att lampan i poolen kunde sitta kvar över vintern. Annars hade det varit mer än armen som frusit till is, det hade nämligen inte kunnat fixas utan ett helkroppsdopp!!! Jag såg fram emot det! Inne tinade vi upp i soffan till lite barnprogram i väntan på att maten skulle bli klar! Jesper har varit hos en kompis hela dagen... Utan dator! Tjoho!

Och nej, jag har inte gett upp träningen, men sen i onsdags då jag körde zumba-passet har jag haft lite känningar av tjock hals, huvudvärk och snuva så jag har väntat in ett utbrott vilka i mitt fall ofta kommer i samband med träning. Men det verkar som om det börjar dra sig tillbaka nu utan utbrott så imorgon kör jag igen. Dag två på vecka 11, men va fasen, jag är på gång iaf!

Ha det!

4 kommentarer:

  1. Det låter ju som en toppendag för barnen fiskdamm var skoj när man var liten :) visst aldrig vad man skulle få upp :) hoppas du haft en mysig farsdag kram

    SvaraRadera
  2. Vad underbart att det finns folk som har tid och ork att dra igång en sådan insamling!
    Härligt att höra att så många kom...
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  3. Det lät som en bra och varierad helg!

    SvaraRadera
  4. Jipeee, det går att kommentera hos dig igen! De senaste dagarna har jag inte klarat av att göra det, men nu funkar det! Vilken härlig hyelg det låter som, här har vi firat far med Bondfilmsmaraton i går redan, eftersom ungarna inte kan vara uppe så sent när det är skola nästa dag....

    SvaraRadera