fredag 2 november 2012

B som i...

... Bobbycar!

Eller bilar som det egentligen ska handla om, men bobbycar är en bil och båda börjar på B, plus att bobbycar är betydligt smidigare att fota än de stora, klumpiga och höst-skitiga bilarna!

Bilar är alltså ett av familjens stora intresse i den här familjen. Bilar och motorer. Själv visste jag inte ens att jag hade ett intresse för sånt innan jag träffade Per. Jag tog liksom inte ens körkort förrän jag var 25!!!

Och ska jag va ärlig så vet jag inte om det här intresset är så genuint stort hos mig utan mer något som, mina fyra killar som jag delar tak med, VILL att jag ska ha... Men som sagt, när man lever tillsammans med fyra motor-tokiga grabbar så blir man ofta bara med... Vare sig man vill eller inte... Och ska vi göra nåt som jag vill, ja då får jag leta så långt ner på lista som möjligt efter nåt så att det ligger så nära killarna som möjligt för att få dem med!

Tacka vet jag mina tjejkompisar och mamma!

Bilar då... Hur stort kan det va???

Tänkte ge er ett hum om det genom att ge er ett smakprov på våra bilar de sista 5 åren!

OBS! Detta är alltså inte alla...

Saab 900
Saab 900
Nissan primera
Saab 9-5
Chrysler Grand Voyager
Saab 9-5
Ford focus
Saab 9-5
Volvo 740
Chevrolet Captiva
Ford focus

Den första 9-5:an har varit min favorit alla kategorier! Älskade sycen....
Bilen jag kör idag är chevan, även den en favorit! Den har vi haft längst, snart 1,5 år och den kommer inte att säljas. Det är våran "riktiga bil"! Det är min bil!

Man får inte ha för höga krav inte, jag är glad bara jag kommer ihåg vilken bil jag ska sätta mig i på morgonen!!

Det var de riktiga bilarna det. Sen har vi såklart Forden, raggarbilen! Den älskar vi nog allihop faktiskt men den ska nog säljas till våren ändå, till förmån vår en gammal cheva pickup tror maken, men vi får väl se hur det blir med den saken...

Inomhus då? Jo, även där tar de över min tillvaro, bilarna.
Sätt di i soffan och jag kan lova att det sticker in in motorhuv eller ett bakdäck i låret på dig.
Gå uppför trappan och du får garanterat kliva över minst ett par bilar.
Sätt dig och ät vid köksbordet och du kommer sparka till en bil som gömts sig mellan stolarna.

De är överallt!!

Till och med i tvättstugan, och om nån kan lösa den gåtan, hur de tar sig in i tvättstugan fast den endast har (ofrivilligt) tillträde av mamman i familjen, ja det fattar inte jag!!!

Ibland brukar jag tänka att det är som en hus-svamp sjukdom i det här huset. Fast istället för svamp och mögel så ploppar det upp bilar överallt. Jag fattar inte hur, jag fattar inte var de kommer ifrån och jag fattar inte vad de vill...

Men, jag har lärt mig leva med dem!
Förr kunde jag gå och plocka dem konstant, började man med en så fick man fortsätta hela dan eftersom de aldrig upphör att ploppa upp. Nu låter jag dem ligga. Samlar ihop på kvällen, det verkar som de tar en paus för några timmar då. Och genom detta så får hinner man både se golvytan och sitta skönt i soffan en stund innan det är godnatt.

Nästa morgon vet man att när man vaknar är de alla redan tillbaka, utspridda i huset, överallt, igen!!!

Vad gjorde man utan rutiner....?

5 kommentarer:

  1. Så bra B!!! B som Busga Barnens Bobbycar ;)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  2. Bilar var verkligen bästa B för dig! För inte är det ju bröd:-)

    SvaraRadera
  3. Mmm ja bilar är skoj men hu så dyrt o mitt barnabrn älskar cars :) klart pojkar & bilar så är det nog för många :) hittade du nåt på länken jag gav dig? önskar dig en ljuvlig fredag med en massa mys å en kram från mig :)

    SvaraRadera
  4. Gillar också bilar! Dagens diskussion i Media om att killar inte är mogna att
    ta körkort förrän de fyllt 25 år rör nog om i grytan!
    Bra inlägg i A-Ö utmaningen, det här blir en intressant månad att
    följa alla.
    Hälsningar från Melodys matte

    SvaraRadera
  5. Ja, vad gjorde man?!?! :-)

    Härligt! Bilar hör till när man har pojkar!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera