söndag 18 november 2012

S som i...

Snillen Spekulerar!

Tidigare förra veckan så kom svärfar ut till oss. Han hade köpt ny bil och ville visa upp vrålåket. Till bilen hörde en massa nya teknikaliteter som han behövde hjälp med. Jag fattade aldrig riktigt vad det var iaf, nåt med att synka bilen med hans smartphone eller nåt liknande.

Förts tog vi dock en kopp kaffe, inne. Det smög det fram ett annat problem. Svärfar hade med en trådlös nätverksmodul, ni vet en sån i usb format som bara stoppas i datorn så kan man surfa trådlöst...
Problemet var att den var omöjlig att få upp så det gick inte att sätta i simkortet.

Runt bordet och modulen sitter nu maken, svärfar och våra smågrabbar. De försöker allt de kan. Allihop. Även med verktyg ?!?! Och de vänder och vrider på instruktionshäftet... Ett tag trodde jag att köksbordet höll påsatt gå i sönder innan jag insåg att det var i deras hjärnor det knakade...

Hur de löste problemet?
Jo de lite hån-leende lämnade över modulen till mig. Efter tre sekunder lämnade jag tillbaka den... Öppen och redo för ett simkort!

Senare gick herrarna ut och skulle fixa det där i bilen. Efter en lååång stund gick jag ut för att sägs hejdå då jag skulle åka på ett möte. Glada i hågen vinkar de iväg mig.

När jag kom hem frågade jag maken hur det gått.
Svaret blev ett mumlande och nåt mer ljud som jag inte riktigt kände igen... Det hade iaf inte fixat sig, så mycket lyckades jag få fram iaf!



6 kommentarer:

  1. Härligt inlägg på S!
    Ha en bra dag!
    Kram Melodys matte

    SvaraRadera
  2. Haha det var kul! Snyggt du löste det! Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Hahaha, ja killar alltså! Fniss fniss.

    Kram! (Sarah också på S)

    SvaraRadera
  4. ha,ha..ja det ska vara en Qvinna till det - fast det kan man ju inte säga högt ;)

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  5. Haha där ser man, bra gjort!!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  6. Det där känner jag väl igen. Kanske att du får rycka in igen för att få det att fungera?! För mig står S idag för SAS!! Vår julresa verkar räddad:)

    SvaraRadera