fredag 2 november 2012

One direction...

Det första som sker när vuxenmyset ska dra igång idag är att mamma och pappa tycker barnen ligger så mysigt hullersombullers med kuddar, filtar, vovvar, armar och ben så vi bryr oss inte om att lägga dem... De går ligga kvar... Nu ger vi det tydligen en chans till. Fredagsmys med småbarn alltså. Jag som sitter närmast fyraåringen med hans ben kan redan konstatera efter 9 minuter att det kryper i kroppen på honom. Han är trött. Han vill sova. Han skiter fullständigt skiter i detta fredagsmyset!

Jaja, dobidoobi är utbytt mot x-factor så vi inbillar oss att det kanske ska gå bättre...

Först på scenen kommer One Direction. Tydligen en känd grupp. Tydligen en mycket populär grupp. Jag kan inte alls minnas att jag nånsin hört talas om dem. När de börjar spela känns det som om jag visst hört talas om dem. Var det inte i reklamen för... Tvättmedel??? Möbelpolish???
Per påstår att jag nyss hört reklamen för deras nya platta... Öhhhh...

Virus tycker det ser ut som ett gäng Eric Saade's som springer omkring och dansar på scen. Han ska ta med sig det han sett till dagis och utöka dagis-discots musikutbud!!!

Klockan 20.12 är barnen i säng. På deras eget initiativ.

Nu är klockan 20.19. Det är tyst. Barnen har somnat. Vi har bytt till dobidoobi!!!! (tills reklamen är slut iaf)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar