fredag 16 november 2012

P som i...

Pizza-muffins!!!

Det blir ett till P idag och detta pga ett pizza-muffins bak som jag hade med småkillarna idag på eftermiddagen. Eller vi och vi, killarna satt snällt på varsin stol vid köksön och kollade in mig när jag mixtrade ihop ett recept för mellanmåls-muffins med pizzasmak att ha till mellis efter dagis! De tyckte det såg gott ut, själv tyckte jag det hela påminde om spyor, men.....

De blev SKITGOA!!!

Och därför blev det ett nytt inlägg!


När maken och småkillarna senare körde iväg Jesper på badmintonträning passade jag på att köra ett löppass. De näst näst sista innan jag ska köra fritt! Hmm lite nervös inför det tror jag...

Power walk: 2 min
Löpning: 12 min
Power walk: 2 min
Löpning: 11 min
Power walk: 1 min

Och idag gick det såååå lätt!!!! Jippie!!!

Ha en fin fredagskväll på er alla!!!
Här blir det x-factor, vad gör ni?

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Oj!lite höftat sådär...

      10 ägg
      1 pkt keso 250 g
      2 dl grädde
      2 dl riven ost
      2,5 tsk bakpulver
      Oregano
      Salt och peppar

      Detta blandas...

      Sen har man i den fyllning man vill!

      Vi körde på:

      Grovt riven ost
      Strimlad rökt skinka
      Strimlad lufttorkad skinka.
      tomatpure
      Blanda detta med resten av kletet.

      Skopa upp i ca 16-20 muffinsformar i ca 20 min (lite längre) på 200 grader.

      Nästa gång blir det oliver, fetaost
      Och soltorkade tomater till parmaskinkan. Lite lägre temp och sen är det nog kanon!

      :-)

      Kram

      Radera
  2. Och körsbärstomater såklart!!!
    :-)
    Anna

    SvaraRadera
  3. Här var det mys fredag med film o pizza :) men pizzamuffins låter spännande ju önskar dig en härlig lördag kramen

    SvaraRadera