tisdag 6 november 2012

F som i...

Frost... Och Finaste Fantastiske Filuren!

Och det bästa av allt... Det finns ett samband mellan dem...

Imorse vaknade vi upp till en ny omgång av frostnätter. Trots att vi är inne i november nu så har vi varit ganska förskonade från frostiga nätter. Tyvärr till förmån av regnet men inatt var det alltså ett frosttäckt landskap som mötte oss på väg till dagis. Eller Förskolan, dagen till ära...

Jag är inget stort fan av vinter, fönsterskrap och kyla. Men där kommer sambandet med den finaste fantastiska filuren, maken in i bilden!

Inte varje vintermorgon, men ofta, så möts jag av en varm och nyskrapad/snöborstad bil när jag åker till jobb/skola/dagis. Den fantastiske finaste filuren som för det mesta åker före mig brukar då han skrapar sin egen bil passa på att skrapa min bil också och sätta i motor- och kupé värmaren. Så när jag och finaste barnen lämnar värmen i huset så är det till en förberedd bil och jag slipper stå i snöstorm/iskyla med frusna gråtande barn och krångla innan vi kommer iväg. Alla varma, alla glada och en mycket tacksam och lycklig fru!


10 kommentarer:

  1. En sådan man är värd sin vikt i guld!
    Var rädd om honom!
    Melodys matte

    SvaraRadera
  2. Åh sådana saker betyder så mycket! Vad snällt av honom!

    SvaraRadera
  3. Det är omtanke och kärlek det!!!
    Hur rart som helst ;)
    Ja här får löven också alltid ligga kvar, bra mycket trevligare att kratta i vår solen...
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Snäll man du har så är vi alltid mot varnadra gör saker för varandra o hjälps åt med allt...:) ha den bästa kvällen kram

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker frost bild och vilken underbar man..skönt att få komma ut och slippa allt det där tråkiga med kalla fingrar och fönsterskrap.

    Gillade bokstaven D som i Dagen efter för festens tema gillade jag, det ska jag ha i minnet till nästa fest som ska ordnas. Älskar teman, själv körde jag 20 tal på min 40 års fest förra året..det var ett uppskattat tema, när folk hade klurat ut vad de skulle ha på sig.

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  6. Snäll man du har! Jag tycker att frost är så fint på träd mm.
    /Anneli

    SvaraRadera
  7. Fint ;)
    Vacker ros!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  8. Vackert med frost och vackert med såna män som tänker ett steg längre! Underbart! Fina bilder på F!!:-)

    Ha en fin fortsatt vecka!

    SvaraRadera
  9. Kärlek när den är som bäst:) Vilken rolig utmaning du är med i och skriver. Jag hinner inte själv men försöker läsa! Frost här med på morgonen och det är väldigt vackert.

    SvaraRadera