fredag 16 november 2012

P som i...

Plättar
Piedestal
Positivismen

Min fredag denna vecka. Hittade en gammal bambupiedestal hemma hos mina föräldrar i somras. Nu är den vitmålad och har tillfälligt fått en plats i tv-rummet. Givetvis med en grön växt "on top".

Plättar blev det till frukost. Vi har tagit en paus ifrån omeletten och plättar mättar bra. Lchf-recept såklart! Ägg, fiberhusk och crème fraîche! De är verkligen supersmarriga, och det kommer från mig som inte ens gillar pannkakor!

Positivismen är innehållet i veckans kurslitteratur. Jag håller på med en metodkurs nu inför julens uppsats. Ironiskt nu är att positivismen inte egentligen ligger självklart för mitt ämne eftersom det är sprunget ur naturvetenskaperna. Jag är så långt ifrån det man kan komma. Mitt ämne ligger därför inom den andra riktningen som är heurmenetik! Så man kanske skulle försöka ge sig i kast med böckerna nu då innan kvällen och "fredagsmyset" sätter fart!

Trevlig fredag på er!

3 kommentarer:

  1. Oj! Det där pluggandet lät komplicerat! Vad pluggar du egentligen?! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har pluggat, och fått en pol. Kand i statsvetenskap, jag är statsvetare alltså, typ, men vilket jag nu försöker komplettera med sociologi :-)
      Metod och vetenskapsteori äg bara ett nödvändigt ont som måste tas igenom gör att komma igenom resten av kursen ;-)

      Radera
  2. Fint P inlägg och plättar i magen behövs nog för att orka med studierna!
    Melodys matte

    SvaraRadera