tisdag 13 november 2012

M som i...

Melodifestivalen!!!

Jag är ett riktigt Mello-fan! Har alltid varit och kommer alltid att vara. Jag älskar hela den upphaussade grejen kring hela spektaklet! Kacklet om alla värdelösa programledare. Jag älskade Lena PH och även förra årets tjejer var riktigt bra. Därför ser jag fram emot ytterligare ett åt med Gina!
Jag vill sitta för i soffan och gnälla på alla värdelösa bidrag som bara blir värre och sämre för varje år!
Skratta åt kläderna, frisyrerna och scenografierna. Även om inte den svenska uttagningen får alls lika många skratt som Eurovisionfinalerna.

Jag vill få vara med varje år och säga att:
"- det var bättre förr!!!"

Och det får vara hur nördigt som helst. Jag gillar det ändå!
Hade en dröm när jag var liten att jag en dag skulle vara en av de som fick stå på den där scenen. Bli uppstylad med både kläder och hår. I verkligheten skulle jag väl inte ens våga gå backstage men det är väl det som är så fantastiskt med drömmar. Inga begränsningar.

När jag var liten. Nyfödd. Började mina föräldrar en tradition i samband med Melodifestivalen. Vi åt Indonesisk Risotto! Varje gång! Varje år! Det gör vi fortfarande! Varje år! Nuförtiden har det kommit att bli lite svårare att veta när vi ska inta denna otroligt goda maträtt eftersom vi nuförtiden har sjuttielva olika tävlingar under flera månader. Men en gång blir det risotto iaf. Dessutom tog det ett tag innan vi fick till den rätta smaken på risotton eftersom producenterna för ett antal år sedan valde att ta bort denna risotto som fanns i färdig mix att köpa från marknaden. Nu har vi trixat fram en egen variant på risotton och hittat en fullgod reserv. Dessvärre har vi fått ändra ytterligare i receptet eftersom vi äter lchf här hemma och därför inte kan ha i själva riset. Men det är så gott och det är ett måste till Mellon!!!

Nu har nedräkningen till nästa års tävling börjat och jag ser fram emot pajkastningen, men även till att få ett utbytt musiklager på radiostationerna. För även om det mesta bara går rakt igenom systemet så finns det faktiskt några bidrag som lämnar sina spår hos mig och som jag nynnar med i några månader.

I år vann Loreen Eurovisionfinalen. Jag och maken låg i två olika rum den natten på hotell med barnen. Vi hade tidigare under dagen varit med om en oerhört fruktansvärd olycka på väg till Stockholm och trots att vi skulle upp kl 4 på morgonen för att få alla klara till flyget mot Kreta lyfta vid 7 så kunde jag inte sova.

Mini-me låg och höll mig i handen.

Jag kommer knappt ihåg finalen men minns några rysska pantertanter. Nåt bidrag som jag vet att jag gillade- har glömt vilket det var och så kommer jag ihåg spänningen att se Loreen få mer och mer poäng. Loreen var vare sig min eller makens favorit ens i den svenska uttagningen. Men det var tydligen ett bidrag som Europa gillade och jag blev glad för både henne och Sverige.

Ska bli kul att se vad vi blir bjudna på i årets tävling!

Vad tycker ni?

Ha en god tisdag!

11 kommentarer:

  1. Precis som du...ibland känns det som om man måste ursäkta sig för att man ser på det, men om man kikar på de totala tittarsiffrorna, förstår man att det inte finns någon anledning till det. Det är bara så mycket show, och det är precis vad som behövs ibland :-)
    ha en fin kväll
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  2. Äntligen en till som jag ;)
    Förra året körde vi tema på bloggen och LIVE-röstning i finalen.
    Jättekul, även om det bara var jag och en till ;)

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om nån skulle bli sugen att vara med:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/november/real-life-julpyntning-2.html

    SvaraRadera
  3. Melodifestivalen helt ok. Man jag gillar den ursprungliga idén med inte så många deltävlingar.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Jag gillar melodifestivalen men inte mannen. Som tur är älskar barnen det så vi har bildat en pakt! Vilken trevlig tradition ni skapat:)

    SvaraRadera
  5. Hahaha, jag ÄLSKAR mello! Så mycket att jag har en egen kategori i bloggen för Mello. I våras maxade jag mitt mellointag genom att dessutom göra en 30-delars musikutmaning på bloggen med bara mellolåtar (ja, mello och Eurovision, då). Jag är inte det minsta intresserad av musiken, som övervintrad punkare är det sällan någon musik med som jag faktiskt gillar (men vi jublade när Lordi vann!). Nej, det är glittret, glamouren, dramat och kitschen jag gillar. När Björn Ranelid var med i våras så skrattade jag så jag grät, jag älskade det! Och i vår har mina syskon gett mig en biljett till mellofinalen, det ska bli så fantastiskt roligt!

    SvaraRadera
  6. Mello måste man bara se, lika spännande varje år. Bara att kolla alla kläder, frisyrer osv är halva nöjet. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Risotto!? Det var kul!! Tycker också Mello är kul- nu med Daaaaaaaaaaanny!!

    SvaraRadera
  8. Hukar mej ner.. nej jag gillar det inte. Jag tycker det är för skämmigt.

    Men att bli omgjord skulle jag jättegärna vilja bli!

    SvaraRadera
  9. Härligt med er mello tradition, varje år...det är kul med traditioner. Själv är jag inte något Mello fan, kan titta någon gång då och då..men om vännerna kommer med med sitt bidrag inästa år, då ska självklart jag sitta bänkad framför TV:n

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  10. Helt ok att se men inget jag följer slaviskt...har olika upplägg eller inga alls beroende på år.
    Ni verkar ha kul iaf, utom sist då den natten lät otäck!!!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  11. replica bags australia replica gucci handbags g4h31j9a78 replica bags by joy Discover More z7o61f9q01 replica gucci replica bags reddit replica bags on amazon you can look here k6d74n8s87 7a replica bags meaning

    SvaraRadera