fredag 2 november 2012

Pizza, glass och dricka!

Ja, det blev fredagsmyset idag. Jag är glad att få en paus i tacoset och lite smält ost har ju ingen dött av vad jag vet så varför inte!

Rutinen med pizza här kanske skiljer sig lite från hos många andra. Jag äter ju inte degen om jag beställer pizza, på vissa ställen kan jag inte heller äta osten. Och oftast kör jag en go sallad istället för pizza, men ibland vill man bara ha varm mat och då blir det pizza som omsorgsfullt skrapas av på sitt innehåll! Idiotiskt? Konstigt? Onödigt? Ja, ni tycker nog allt möjligt om det. Jag tycker ändå det kan vara gott ibland.
Våra små grabbar beställer alltid pizza med skinka och räkor. Räkorna äts av innan pizzan kommit ur kartongen!
Ingen av oss äter en hel pizza men ingen av oss delar!
Återigen fånigt tycker ni kanske. Slöseri. Ja ni får tycka vad ni vill. Vi får alla just den smak vi vill och man ska aldrig underskatta pizza-rester om lördagen blir mer hektisk än planerat och därmed innebär att lunch/middag inte hinns med. En minut i micron när tid finns och det blir ok för make och barn att njuta av en liten godisskål! Våra små har aldrig gillat kolsyrad dryck. De har försökt några gånger men de får liksom inte till det. Lika glad är jag för det. Jag hejar på varje år som går som de inte fastnar i dricka-träsket. Men idag skulle de prova. Det började med att sticka ner fingret i glaset och slicka. Det är så vi gör när vi provsmakar i den här familjen. Sen fick de typ en matsked i sina glas. Reaktionerna var spott, fräs och blä!!! Även idag alltså...

Fredagar betyder ju också mys, som för ungarna betyder chansen att välja mellan klubba och glass. Oftast vinner glassen. Idag vann också glassen. Erik har lite glass-abstinens. Inte bara mellan gångerna han äter glass utan även under tiden han äter sin egen glass. Han bara måååååste smaka på alla andras glassar också. Idag bröt han ihop fullkomligt. Han bara måste få smaka. Bara lite. Bara sååå lite. Bara pytte pytte lite.... Idag fick han inte det och bröt ihop totalt. Världens största krokodiltårar rullade nerför kinderna...
Viktor tog den längsta glassen och kunde konstatera att den var nästan lika lång som pappas snopp!!!
Joråsåatt!

Elvaåringen?

Han är i Stockholm över helgen. Hoppas han går rejält med fredags och lördagsmys där istället. Snart är höstlovet över...

Go fredag kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar